اخبار

سرگردانی صد‌ها زائر در فرودگاه نجف برای بازگشت به ایران

گزارش های رسیده حاکی از آن است که تعداد پروازهای تدارک دیده‌شده جهت بازگشت زائران اربعین به ایران، پاسخگوی حجم زائران متقاضی بازگشت نیست.

گزارش های رسیده حاکی از آن است که تعداد پروازهای تدارک دیده‌شده جهت بازگشت زائران اربعین به ایران، پاسخگوی حجم زائران متقاضی بازگشت نیست.

در پی صدور اطلاعیه‌های پیاپی از سوی نهادهای ایرانی و حتی ارسال پیامک برای زائران اربعین، مبنی بر تسریع در بازگشت، بسیاری از زائران با تهیه بلیت هواپیما برای بازگشت به ایران، از فرودگاه‌های بین‌المللی بغداد و نجف اشرف اقدام کرده‌اند.

این در حالی است که تعداد پروازهای تدارک دیده‌شده از عراق به ایران، کفاف حجم زائران متقاضی بازگشت را نمی‌دهد.

مسؤولان دفاتر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی فعال در فرودگاه نجف، تأکید دارند که پروازها باید از سوی شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی سراسر ایران (شمسا) وابسته به سازمان حج و زیارت این کشور، برنامه‌ریزی و تدارک دیده شود که متأسفانه تعداد پروازهای فعلی پاسخگوی حجم متقاضیان سفر نیست.

از سوی دیگر، حضور میلیون‌ها زائر و حجم عظیم فعالیت مواکب مسیرهای خروجی از شهرهای مقدس نجف و کربلا به فرودگاه نجف و ترافیک بسیار سنگین در مسیرهای فرعی منتهی به فرودگاه، باعث تأخیر بسیاری از مسافران در رسیدن به پروازها شده است.

هم‌اکنون چندین کاروان زیارتی و ده‌ها نفر از زائران، به همین علت در فرودگاه نجف اشرف سرگردان شده‌ و بسیاری از این مسافران نیز به علت اتمام پول، امکان رزرو بلیت جدید یا عزیمت به‌صورت زمینی را ندارند.

مسئولان شرکت‌های دارای دفتر در فرودگاه نجف اشرف نیز، شرکت شمسا را مسؤول مشکلات موجود می‌دانند و معتقدند چنانچه پروازهای بیشتری برای این ایام در نظر گرفته می‌شد این مشکلات به وجود نمی‌آمد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا