اخبار

هشدار سازمان ملل نسبت به سرنوشت عراق

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور عراق، نسبت به آنچه که سرنوشت مجهول این کشور خواند، هشدار داده است.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور عراق، نسبت به آنچه که سرنوشت مجهول این کشور خواند، هشدار داده است.

جنین هنیس پلاسخارت، که در نشست شورای امنیت در مورد عراق، سخن می‎گفت، بار دیگر بر لزوم مجازات افرادی که علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز دست به اقداماتی خشونت آمیز زدند، تأکید کرد.

پلاسخارت اضافه کرد: عراق نیازمند اصلاح سیستم کشاورزی است که این مسأله موجب ایجاد فرصت شغلی خواهد شد و نیاز غذایی این کشور را برطرف می‌کند.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور عراق ادامه داد: باید حاکمیت قانون در عراق تقویت شود، چرا که فرصت‌ها برای حل مشکلات در این کشور کمتر و کمتر می‌شود.

پلاسخارت همچنین گفت: برخی گروه‌های مسلح در عراق خارج از چارچوب دولتی فعالیت دارند و به صورت طبیعی مانع از آن می‌شوند که دولت کار خود را انجام دهد.

وی با اشاره به انصراف محمد توفیق علاوی، از تشکیل کابینه عراق، گفت بر این باور است که 15 روز برای معرفی جانشین علاوی برای تشکیل کابینه و انجام یک توافق سیاسی کافی نخواهد بود.

پلاسخارت با بیان این که موضع یکسان سیاسی در عراق وجود ندارد و همین امر نیز موجب شده است که معرفی نخست وزیر جدید به تعطیلی کشیده شود، افزود: عراق نیاز مبرم دارد تا قانون انتخابات در پارلمان بویژه درخصوص حوزه‌های انتخاباتی اصلاح شود.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در پایان با اشاره به این که دوست داشته ، صحبت‌هایش را با سخنان امیدوار کننده به پایان برساند، اما ادامه بن‌بست سیاسی و شکاف در عراق موجب شده است که تصمیم گیری در این کشور فلج شود، گفت: همین امر متأسفانه موجب می‌شود که در کوتاه مدت یک دید خوش‌بینانه به عراق نداشته باشیم و این موضوعات، عراق و مردم آن را به ناکجاآباد سوق می‌دهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا