اخبارموسسات جهانی شیعه

بیانیه شیعه رایتس واچ به مناسبت روز جهانی شیعه

به مناسبت فرارسیدن روز جهانی شیعه، سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان(شیعه رایتس واچ) بیانیه ای صادر کرد.

به مناسبت فرارسیدن روز جهانی شیعه، سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان(شیعه رایتس واچ) بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش شیعه ویوز در این بیانیه آمده است: این روز، روزی نمادین برای توجه و مبارزه با ظلم و نابرابری علیه مسلمانان شیعه به عنوان یک گروه اقلیت است.

این بیانیه ادامه داد: مسلمانان شیعه به دلیل اعتقادات شان، نه تنها توسط گروه های تروریستی، بلکه توسط دولت هایی که سیاست ضد شیعی را در داخل و خارج از مرزهای خود دنبال می کنند، تحت تبعیض، حبس و حتی اعدام قرار می گیرند. 

شیعه رایتس واچ ادامه داد: متأسفانه، خشونت علیه مسلمانان شیعه تمایزی میان قربانیان خود از نظر سن، جنس، مکان، جایگاه اجتماعی و اقتصادی قائل نیست و حتی در سال 2020 این قبیل خشونت ها منجر به قتل عام نوزادان شیعه در بیمارستانی در کابل، پایتخت افغانستان شد.

 

این سازمان حقوق بشری با ارائه نمونه هایی از ترورهای رفتاری و خشونت های مذهبی علیه شیعیان به ظلم های حکومتی پرداخته و افزود: در سال 2019 شیعه رایتس واچ نزدیک به 3540 مورد حبس، لغو تابعیت، آسیب دیدگی، مرگ، حبس ابد، آدم ربایی، دستگیری و خسارت به املاک مسلمانان شیعه را گزارش کرده است. 

 

این تعداد فقط نوک کوه یخ است زیرا در بسیاری از موارد، نه تنها بسیاری از قربانیان، این اقدامات ضدشیعی را گزارش نمی کنند، بلکه هویت مذهبی خود را پنهان نگه می دارند. 

 

شیعه رایتس واچ در پایان بیانیه آورده: همه ما حق داریم بدون ترس از هدف قرار گرفتن، هویت خود را بیان کنیم. حق وجود بدون در نظر گرفتن نژاد، قومیت، جنسیت و وضعیت اقتصادی – اجتماعی است و سال 2020 سال ایستادگی برادران و خواهران ما است.

 

این سازمان حقوق بشری از همه انسان های آزاده خواسته تا در حمایت از حقوق فردی و برای دفاع از وجود خود اقدام نمایند.

 

لازم به ذکر است، 12 ژوئن به مناسبت جنایت هولناک اسپایکر، روز جهانی شیعه نام گرفت. 

هنگامی که سنی های تندروی داعش، شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین را در سال 2014 میلادی اشغال کردند، ابتدا دانشجویان شیعه را شناسایی نموده و تمامی آنها را با شلیک مستقیم به شهادت می رسانند. 

 

فعلان شیعه از این جنایت بشری با عنوان هولوکاست شیعی نیز یاد می کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا