اخبار

خشم شیعیان از ادعای مفتی سنی درباره فدک

یکی مفتی سنی مدعی شده است که فدک حق حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها نبوده است. 

یکی مفتی سنی مدعی شده است که فدک حق حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها نبوده است. 

به گزارش شیعه ویوز، محمد اشرف اصف جلالی از مفتیان حنفی مسلک اهل تسنن در پاکستان مدعی شده که حضرت زهرا سلام الله علیها درباره فدک اشتباه کرده و حقی در آن نداشته اند. 

در پی این سخنان که به گفته فعالان مذهبی تاکنون هیچ کدام از علمای مسلمان چنین ادعایی نکرده اند، علما و شیعیان پاکستان به خشم آمده اند. 

علمای شیعه پاکستان در واکنش به ادعای واهی این مفتی سنی، علاوه بر رد نمودن سخنان او و صدور فتوا علیه وی، روز جمعه(فردا) را جمعه حضرت زهرا سلام الله علیها نامگذاری کردند. 

این علما همچنین در بیانیه های مختلفی ضمن محکوم نمودن سخنان محمد اشرف اصف جلالی، قرار است فردا اجتماعاتی بر علیه وی برگزار کنند. 

تعدادی از شیعیان نیز با مراجعه به ادارات پلیس علیه این مفتی سنی شکایت نموده اند و حتی ممکن است وی تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

گفتنی است، سرزمین فدک در جنگ خیبر با مصالحه یهودیان به ملکیت پیامبر در آمده و توسط ایشان به حضرت زهرا سلام الله علیها بخشیده شد. 

اماپس از شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله توسط ابوبکر با این بهانه که این منطقه صاحبی ندارد به نفع حکومت مصادره شد. 

فدک که در فاصله 60 کیلومتری مدینه منوره واقع شده و به علاوه باغ‌های هفتگانه به حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها بخشیده شده بود، پس از مصادره توسط غاصبین خلافت در میان خلفای اُموی و عباسی دست به دست شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا