رسانه های شیعهموسسات جهانی شیعه

تقدیر شیعه رایتس واچ از حکومت سریلانکا

شیعه رایتس واچ از تدابیر حمایتی کشور سریلانکا برای محافظت از عزاداران حسینی تقدیر نمود.

شیعه رایتس واچ از تدابیر حمایتی کشور سریلانکا برای محافظت از عزاداران حسینی تقدیر نمود.

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان(شیعه رایتس واچ) با صدور بیانیه ای از تدابیر قانونی اتخاذ شده توسط حکومت سریلانکا در راستای تامین امنیت عزاداران حسینی برای سوگواری آزادانه در رسای سید و سالار شهیدان، قدردانی نمود.

در این بیانیه که نسخه ای از آن به دست شیعه ویوز رسیده آمده است: براساس امار رسمی، تعداد شیعیان اثنی عشری ساکن در سریلانکا، به بیش از بیست و پنج هزار تن می رسد. و دادگاه رسمی سریلانکا دستوراتی در خصوص محدود سازی برخی گروه های افراطی حاضر در این کشور صادر نمود که به موجب آن شیعیان و پیروان اهل بیت علیهم السلام می توانند مراسم عزاداری سید الشهدا علیه السلام را در این کشور برپا نمایند.

این بیانیه با اشاره به سخنان یکی از مقامات سریلانکا که گفته بود: حکومت سریلانکا از مقاصد سوء این گروه ها در راستای ایجاد مشکل برای اجرای مراسم دینی توسط شیعیان با خبر شده و بر نظارتهای امنیتی خود در نزدیکی مراکز شیعان در کولومبو افزود، همچنین حکومت سریلانکا اقدام به افزودن تعداد نیروهای امنیتی در مکان های نزدیک به تجمع شیعیان نمود.

این بیانیه در پایان تاکید کرد: ما از مسئولین کشور سریلانکا به خاطر پیشگیری از نقض حقوق بشر در حق اقلیت های مذهبی تشکر می کنیم و امیدواریم دیگر کشورها نیز با اتخاذ چنین تدابیری ، راه هرگونه خشونت و سلب آزادی های دینی را از طریق قانونی ببندند تا شاهد رفتارهای خشونت آمیز و کشتار انسانها توسط گروه  های افراطی و تروریست ها نباشیم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا