رسانه های شیعه

بیانیه شیعه رایتس واچ در رد همایش ضد تشیع دانشگاه الازهر

سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) طی بیانیه ای مراتب شدید تاسف خود را از برپایی همایشی ضد شیعی در دانشگاه الازهر بیان داشته و بر ضرورت عذر خواهی برپاکنندگان این کنگره در الازهر از این خطای فاحش خود تاکید نموده است.

 

 

سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) طی بیانیه ای مراتب شدید تاسف خود را از برپایی همایشی ضد شیعی در دانشگاه الازهر بیان داشته و بر ضرورت عذر خواهی برپاکنندگان این کنگره در الازهر از این خطای فاحش خود تاکید نموده است.

متن این بیانیه بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَيِّنَاتُ وَأُولَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ

صدق الله العلي العظيم

 

به نام خداوند بخشنده مهربان

و مانند کسانی نباشید که پراکنده شدند و اختلاف کردند پس از آنکه دلایل روشن برایشان فراهم آمد و اینان برایشان عذاب بزرگی است. 

راست گفت خداوند بزرگ و بلندمرتبه

 

بدین وسیله سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ)  مراتب تعجب سرشار خود را از عملکرد موسسه الازهر در نادیده گرفتن تفکر تکفیری و تروریستی ای که باعث بوجود آمدن فساد در داخل مصر شده و درعوض پرداختن به برپایی کنگره ای تحريك كننده که به صورت واضح و آشکارا اقدام به بوجود آوردن کراهت و دشمنی در بین مسلمانان علیه مسلمانان شیعی می نماید ابراز می دارد. این درحالی است که این عمل مخالفت صریح با حقوق بشر می باشد. 

شیعه رایتس واچ پس از اطلاع از برپایی کنگره رویارویی با شیعه در موسسه الازهر به شدت این عمل مخالف تعالیم اسلامی را محکوم کرده و به برپاکنندگان این کنگره حدیث پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله را یاد آورد شد که فرمودند: مسلمان کسی است که مردم از زبان و دست او در امان باشند. 

 

در حقیقت اقدام الازهر به برپایی اینچنین کنگره ای نشانگر خروج این موسسه از اعتدال و میانه روی اسلامی و نشانگر سعی غیر هوشمندانه بر همگام شدن این موسسه با صداهایی است که به صورت غیر موزون و خارج از نطق کلی اسلام اصیل اقدام به القای خشونت و کراهت و تکفیر در بین طیف های مخلف و مذاهب امت اسلامی می نمایند

از این رو سازمان جهانی شیعه رایتس واچ به شدت بر ضرورت عذر خواهی برپاکنندگان این کنگره در موسسه الازهر از این خطای فاحش خود تاکید می نماید و از آنان می خواهد تا دنباله رو افراد تندرو و امیال آنها نباشند و آنگونه  که خداوند متعال می فرمایند: ((و اذ قیل له اتق الله اخذته العزة بالاثم فحسبه جهنم ولبئس المهاد)) باشند.

ترجمه : و چون به او گفته شود از خدا بترس، خود بزرگ بینی و تکبر او را به گناه کشاند. پس جهنم او را کافی است و چه بد آرامگاهی است. 

 

سازمان جهانی شیعه رایتس واچ

واشنگتن

   {mp4remote}http://cdn.ihtv.co/shiawaves/2016/02/27/akwan.mp4{/mp4remote}  

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا