جهان

جان باختن عالم مسلمان روهینگیایی بر اثر شکنجه نظامیان میانمار

در سایه سکوت بین المللی، مسلمانان میانمار همچنان در وضعیت خطرناکی بسر می برند.

 

در سایه سکوت بین المللی، مسلمانان میانمار همچنان در وضعیت خطرناکی بسر می برند.

در همین راستا، یک عالم مسلمان روهینگیایی به همراه یک شهروند مسلمان دیگر بر اثر شکنجه‌های وحشیانه نظامیان میانمار در بازداشتگاه‌های این کشور جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری آراکان، نظامیان میانمار اخیرا ۱۱ مسلمان روهینگیایی را در روستای «لوداینگ» واقع در شمال شهر «منگدو» در ایالت «راخین» بازداشت کردند که دو تن از آن‌ها بر اثر شکنجه‌های شدید در بازداشتگاه‌ها جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، یکی از جان باختگان از علمای دینی مسلمان در ایالت آراکان بوده و سایر افراد نیز همچنان در بازداشت به‌سر می‌برند.

«ایوب سعیدی»، فعال مسلمان روهینگیایی، با اشاره به چنین اتفاق هایی، از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری خواست که برای مستندسازی این جنایاتِ مستمر، سرعت عمل بیشتری به خرج دهند.

وی همچنین، مشارکت و همکاری سازمان‌های حقوق بشری با اتحادیه‌های بین‌المللی وکلا، برای ارائه کمک‌های قضایی و حقوقی در جهت معرفی این جنایتکاران به دادگاه‌های بین‌المللی را خواستار شد.

شایاین ذکر است «هر چند سازمان ملل متحد» مسلمانان روهینگیا را مظلوم ترین اقلیت جهان دانسته است، اما برای تحت فشار قراردادن حکومت میانمار، برای جلوگیری از کشتار مسلمانان و آواره نمودن آن ها، اقدامی صورت نداده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا