جهان

درخواست سازمان شیعه رایتس واچ از سازمان ملل متحد، جهت حل بحران در بحرین

سازمان دیدبان حقوق شیعیان جهان ـ شیعه رایتس واچ ـ طی بیانیه ای از سازمان ملل متحد خواست تا اقدامی فوری جهت حل بحران کنونی در بحرین انجام دهد.

 

سازمان دیدبان حقوق شیعیان جهان ـ شیعه رایتس واچ ـ طی بیانیه ای از سازمان ملل متحد خواست تا اقدامی فوری جهت حل بحران کنونی در بحرین انجام دهد.

در بیانیه ی این سازمان که نسخه ای از آن برای خبرگزاری «شیعه ویوز» ارسال شده آمده است:

ما احکام ظالمانه ای که اخیرا توسط دادگاه های آل خلیفه بر ضد شیعیان کشور بحرین صادر شده را به شدت محکوم می کنیم، احکامی با مقاصد سیاسی صادر شده و سعی در سرکوب و قلع وقمع تظاهرات مسالمت آمیز مردم بی دفاع خود دارد.

شیعه رایتس واچ در ادامه بیانیه خود افزود: احکام صادره از سوی دادگاه های این کشور فاقد مشروعیت لازم بوده و مغایر با عرف بین الملل است. این دادگاه ها، احکامی فرمایشی را از سوی دربار سلطنتی در راستای سرکوب و خفه کردن صدای مردم شیعه در بحرین دریافت نموده و آنها را اعلام می نماید.

این سازمان که تبعیض ها و مشکلات حقوق بشری شیعیان در سطح جهانی را رصد می کند، از مقامات قضائی بحرین خواست ، عدالت را در دفاع از حق مظلومان مدنظر قرار داده و تسلیم فشارهای سیاسی خاندان پادشاهی آل خلیفه نشوند.

این سازمان در پایان بیانیه خود از سازمان ملل متحد و نیز تمامی سازمان ها و فعالان حقوق بشری در سرتاسر جهان خواست تا احکام صادره از سوی دادگاه های کشور بحرین و همچنین رفتارهای غیر انسانی حکمرانان این کشور با مردم بی دفاع خود را محکوم نموده و برای حل بحران شش ساله این کشور، از اهرم ها و راهکارهایی که در اختیار دارند، استفاده نمایند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا