جهان

درگیری افراط گرایان با حامیان مسلمانان در آمریکا

مخالفان تظاهرات ضد اسلامی در آمریکا به خیابان ها ریختند.

 

مخالفان تظاهرات ضد اسلامی در آمریکا به خیابان ها ریختند.

درحالی که افراط‌گرایان راست‌گرا، اقدام به راه اندازی تظاهرات‌های خیابانی ضداسلامی در شهرهای مختلف آمریکا کردند، مخالفان این تجمعات خیابانی نیز در شهرهای گوناگونی چون سیاتل، مینیاپولیس و دیگر نقاط مختلف آمریکا به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش سی ان ان، درگیری‌هایی میان این دو گروه گزارش شده و به حدی رسیده که درنقاط مختلف آمریکا، پلیس برای جداکردن طرفین مجبور به مداخله شده است.

بر اساس این گزارش «مارک جامیسون» سخنگوی پلیس در اینباره گفت: در سیاتل نیروهای پلیس برای جداکردن طرفین از اسپری فلفل استفاده کرده‌اند و در پارک «اکسیدنتالِ» این شهر نیز سه نفر دستگیر شدند.

وی افزود: نیروهای پلیس بر جمعیت‌ها و گروه‌های مخالف نظارت داشته و آن‌ها را جدا از هم نگه داشتند، اما اندکی بعد، درگیری گسترده‌ای شکل گرفت و پلیس مجبور شد برای جداسازی آن‌ها اقدام نماید.

گفته می‌شود 7 نفر نیز در سنت پائول، پایتخت ایالت مینه‌سوتا نیز دستگیر شده‌اند، ولی گزارشی از آسیب دیدگی در درگیری‌ها گزارش نشده است. در هریسنبورگ، پنسیلوانیا،  نیز دو نفر دستگیر شدند.

به گفته سوی شورای روابط اسلامی آمریکایی ـ کایر ـ تظاهرات در حمایت از مسلمانان در نیویورک بدون خشونت برگزار شد و نزدیک به 500 نفر در میدان فولی شهر نیویورک گردهم آمده بودند.

گفته می‌شود تظاهرات‌های ضد قوانین اسلامی درحالی در آمریکا برگزار می‌شوند که شریعت اسلامی در هیچ یک از قوانین ایالات متحده به چشم نمی‌خورد. با این حال اسلام‌هراسی در آمریکا این مسئله را به یک جریان سیاسی تبدیل کرده است.

تظاهرات‌های ضداسلامی در آمریکا توسط یکی از بزرگترین‌ گروه‌های افراطی با عنوان «عمل برای آمریکا» برگزار شده است که به گفته فعالان اجتماعی یکی از بزرگترین گروه‌های ضداسلامی در ایالات متحده می‌باشد.

در این میان گروه‌های مخالف تظاهرات ضداسلامی، با ایستادگی در کنار همسایگان مسلمان‌شان، اعلام کردند که «عمل برای آمریکا» یک گروه نفرت محور و اسلام‌هراس است که باید در برابر اقدامات آن‌ ایستادگی شود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا