جهان

هشدار عفو بین الملل در مورد شکنجه و آزار جنسی یک زن مخالف حکومت بحرین

عفو بین الملل اعلام کرد، مخالفان حکومت بحرین در خطر شکنجه های شدید جسمی و روحی قرار دارند.

 

عفو بین الملل اعلام کرد، مخالفان حکومت بحرین در خطر شکنجه های شدید جسمی و روحی قرار دارند.

یک گروه حقوق بشری وابسته به عفو بین الملل در لندن، طی گزارشی با اشاره به وضعیت یک مخالف زن بحرینی به نام «ابتسام الصائق» اعلام کرد که وی در زندان های بحرین شکنجه شده و آزار جنسی دیده است.

عفو بین الملل به نقل از مرکز «حقوق بشر و دموکراسی برای  بحرین» اعلام کرده افراد ناشناسی که نقاب بر چهره داشتند دوشنبه شب به خانه «السائق» حمله کرده و او را به زندانی در منامه منتقل کرده اند.

«الصائق» پیش از دستگیری، مطلبی را در مورد شکنجه زنان در زندان های بحرین، در فضای مجازی منتشر نموده و شخص پادشاه را در این مورد سرزنش کرده بود.

پیش از این بانوان زندانی در زندان های بحرین نیز با نوشتن نامه ای، اعلام کرده بودند که در زندان های این کشور تحت شنکجه و آزارهای جنسی قرار می گیرند.

شایان ذکر است، علی رقم هشدار متعدد سازمان های حقوق بشری به حکومت بحرین درباره پیامد اقدامات خشونت آمیز جاکمان این کشور، همچنان مردم بحرین شاهد سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز خود و بازداشت های بی مورد و دادگاه های فرمایشی هستند.

به گفته فعالان حقوق لشر، شیعیان در بحرین شدیدترین سرکوب ها را متحمل می شوند و تنها دلیل آن مطالبات اجتماعی و حقوق مدنی مساوی با دیگر شهروندان است.

این در حالی است که بیش از 85 درصد از جمعیت بومی بحرین را شیعیان تشکیل می دهند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا