جهان

واکنش سازمان عفو بین الملل به سکوت انگلیس درباره وضعیت حقوق بشر بحرین

سکوت انگلیس در قبال نقض حقوق بشر در بحرین شرم آور است.

 

سکوت انگلیس در قبال نقض حقوق بشر در بحرین شرم آور است.

سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای سکوت انگلیس در قبال نقض حقوق بشر در بحرین را شرم آور خواند و اعلام کرد: نسبت دادن اتهام تروریسم به خانم «ابتسام الصائغ» فعال زن حقوق بشر بحرینی، ضربه سختی به حقوق بشر در این کشور است.

این سازمان حقوق بشری در ادامه عنوان کرد: این اتهام در حالی عنوان شده است که «الصائغ» پس از بازداشت در سوم جولای و ماه مه گذشته مورد شکنجه قرار گرفته و این شکنجه ها توسط افسران سرویس امنیت ملی بحرین انجام شده است.

«سما حدید» مدیر کمپین خاورمیانه در این سازمان در این باره گفت: «ابتسام الصائغ» یک زندانی دیدگاه است و باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود. تنها جرم وی شجاعت در به چالش کشیدن وضعیت هولناک حقوق بشر در بحرین بوده و حکومت بحرین تلاش می کند به دلیل فعالیت های صائغ در زمینه حقوق بشر، وی را به تروریسم متهم کند تا به این طریق جامعه مدنی دراین کشور را ساکت نگاهداشته و بترساند.

سازمان یاد شده با اشاره به اینکه مدارک غیر قابل انکاری در اختیار دارد که صائغ در معرض خطر شکنجه و انواع بدرفتاری قرار دارد، خواستار اعتراض عمومی نسبت به اوضاع وخیم حقوق بشر در بحرین شد و سکوت انگلیس و ادعای این کشور مبنی بر اینکه حکومت بحرین در راه اصلاح است را محکوم کرد.

این سازمان در پایان بیانیه خود، موضع انگلیس در حمایت از رژیم آل خلیفه را شرم آور خواند و اعلام کرد که سکوت انگلیس درحالی است که حکومت بحرین به اشکال مختلفی حقوق بشر را نقض می کند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا