جهان

اینترپل: ۱۷۳ داعشی اروپا را تهدید می‌کنند

پلیس بین الملل یک فهرست شامل ده ها تن از سنی های تندروی داعش را تهیه کرده که گمان می رود برای انجام عملیات تروریستی در اروپا آموزش دیده باشند.

 

پلیس بین الملل یک فهرست شامل ده ها تن از سنی های تندروی داعش را تهیه کرده که گمان می رود برای انجام عملیات تروریستی در اروپا آموزش دیده باشند.

پلیس بین الملل (اینترپل) یک فهرست شامل نام ۱۷۳ سنی های تندروی وابسته به داعش را اعلام کرد که باور دارد، آنها برای انجام حملات تروریستی در کشورهای اروپایی آموزش دیده اند تا با این کار انتقام شکست های این گروهک تروریستی در منطقه خاورمیانه را بگیرند.

به نوشته گاردین، اطلاعات دریافتی اینترپل از سرویس های اطلاعاتی عراق و سوریه به این سازمان بین المللی کمک کرده اسامی ده ها فرد مظنون به برنامه ریزی برای انجام حملات تروریستی را مشخص کند.

این در حالی است که برخی کشورهای اروپایی بر این باورند که با کاهش نفوذ و قدرت داعش در عراق و سوریه، خطر حملات عناصر این گروهک تروریستی در اروپا افزایش می یابد، به ویژه آن که برخی از سنی های تندرویِ اروپایی از مناطق درگیری در خاورمیانه به کشورهای خود بازگشته اند.

با وجود نبود هیچ گونه مدرکی دال بر ورود هیچ یک از افراد موجود در فهرست مذکور به قاره اروپا، نگرانی از بازگشت احتمالی افراط گرایان اروپایی باعث شده اینترپل به کشورهای این قاره هشدار دهد.

بنا بر اعلام پلیس بین الملل، این احتمال وجود دارد که افراط گرایان ذکر شده در فهرست این سازمان، برای ساخت تجهیزات انفجاری جهت استفاده از آنها برای انجام حملات خونین آموزش دیده باشند و گمان می رود از توانایی مسافرت میان کشورهای مختلف برای مشارکت در فعالیت های تروریستی نیز برخوردار هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا