جهان

آمار جان باختگان روهینگیایی از مرز هزار نفر گذشت

شمار مسلمانان روهینگیایی که در نتیجه اقدامات خشونت‌آمیز چند روز اخیر ارتش میانمار جان باخته اند، از مرز هزار نفر گذشت.

 

شمار مسلمانان روهینگیایی که در نتیجه اقدامات خشونت‌آمیز چند روز اخیر ارتش میانمار جان باخته اند، از مرز هزار نفر گذشت.

«یانگی لی» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور میانمار اعلام کرد: در نتیجه اقدامات خشونت‌آمیز ارتش میانمار در ایالت راخین تاکنون بیش از هزار نفر جان خود را از دست داده اند که این تعداد دو برابر بیشتر از آماری است که از سوی مقامات دولتی میانمار ارائه می‌شود.

وی در این باره گفت: شاید در میان کشته‌شدگان تعداد اندکی از نیروهای نظامی میانمار و شبه نظامیان بودایی نیز باشند، اما واقعیت این است که بیشتر جان باختگان را مسلمانان روهینگیایی تشکیل می‌دهند.

در خبر دیگری، کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان (UNHCR) اعلام کرد که برآورد می شود نزدیک به ۲۷۰ هزار پناهجو از اقلیت مسلمان روهینگیا طی دو هفته اخیر از میانمار فرار کرده اند تا به بنگلادش پناه ببرند، جایی که دو اردوگاه پناهندگان در بر گیرنده افرادی بیشتر از ظرفیت عادی خود وجود دارد.

این نهاد سازمان ملل افزود: در واقع ظرفیت محدود این دو پناهگاه به پایان رسیده و در حال حاضر پناهجویان در پناهگاه های موقت ایجاد شده در امتداد جاده و زمین های در دسترس در مناطق «اوخیا» و «تکناف» چمباتمه می زنند.

این نهاد وابسته به سازمان ملل همچنین خاطر نشان ساخت: اکثریت قاطع پناهجویان زنان از جمله مادران دارای نوزادان تازه به دنیا آمده و همچنین خانواده هایی هستند که کودک به همراه دارند و در وضعیت بسیار بدی به سر می برند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا