جهان

موجی از حملات اسلام هراسی در پی تولد نخستین نوزاد سال ۲۰۱۸ در اتریش

نخستین نوزاد به دنیا آمده در سال 2018 در وین پایتخت اتریش به دلیل داشتن والدین مسلمان، به شدت در فضای مجازی مورد حمله قرار گرفت.

 

نخستین نوزاد به دنیا آمده در سال 2018 در وین پایتخت اتریش به دلیل داشتن والدین مسلمان، به شدت در فضای مجازی مورد حمله قرار گرفت.

یک خیریه کاتولیک، از اینکه فیس بوک صفحه نخستین نوزاد سال 2018 در وین را حذف کرده شکایت کرد.

عسل، نوزاد مسلمان که تنها چند دقیقه پس از آغاز سال تحویل 2018 میلادی به دنیا آمد، ابتدا مورد حملات اسلام هراسی متعددی در فضای مجازی قرار گرفت که در پی آن 20 هزار نفر با ارسال کامنت های حمایتی، به حملات نژادپرستانه و اسلام هراسانه پاسخ دادند.

در پاسخ به حملات اسلام هراسی علیه «عسل» که به عنوان نخستین نوزاد متولد در سال 2018 در وین شناخته شد، یک خیریه کاتولیک حامی مهاجران و پناهندگان، کمپینی برای حمایت از این نوزاد و والدین وی ایجاد کرد.

کلاوس اسچورتنر سرپرست این خیریه در اتریش گفت: این دیگر وجه جدیدی از حملات نفرت محور است که یک نوزاد بی گناه تازه متولد شده را هدف قرار می دهند.

وی ادامه داد که احتمالا فیس بوک برای پایین آوردن صفحه این نوزاد تحت فشار قرار گرفته و سپس از مارک زوکربرگ مدیر فیس بوک خواست دسترسی دوباره به این صفحه را ممکن سازد.

کلاوس افزود: ما می خواهیم نشان دهیم که عشق قوی تر از نفرت است چه در فیس بوک چه در زندگی واقعی!

در یکی از این پیام ‌های خشونت آمیز فردی با اشاره به هربرت کیکل، وزیر امور کشور جدید راست افراطی گفته که وی این نوزاد و خانواده اش را از کشور اخراج خواهد کرد.

به گفته جامعه شناسان اتریشی، اسلام هراسی و نژادپرستی اخیرا به یک معضل فزاینده در کشورهای اروپایی به ویژه در این کشور تبدیل شده و سیاستمداران اتریشی بیشترین نقش را در این باره ایفاء می کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا