جهان

گزارش سالانه سازمان شیعه رایتس واچ درباره اوضاع شیعیان جهان در سال 2017

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) گزارش سالیانه خود را در مورد اوضاع شیعیان جهان در سال 2017 میلادی صادر کرد.

 

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) گزارش سالیانه خود را در مورد اوضاع شیعیان جهان در سال 2017 میلادی صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعه رایتس واچ، این سازمان حقوق بشری که وضعیت شیعیان جهان را رصد می کند، در گزارش خود به شکلی مفصلی اوضاع امنیتی و معیشتی مسلمانان شیعه را مورد ارزیابی قرار داده است.

همچنین این گزارش، شیعیان را از بارزترین اقلیت ها در جهان دانسته که 50 درصد تعداد کل مسلمانان در جهان را تشکیل می دهند، ولی همچنان مورد تبعیض، نابرابری و هتک حرمت قرار گرفته و حقوق اولیه آنها توسط بسیاری از حکومت ها از بین می رود و این در حالی است که بسیاری از شیعیان توسط سنی های تندروی مورد حمایت برخی از کشورها به خاک و خون کشیده می شوند.

شیعه رایتس واچ در این گزارش آورده است: در سال گذشته میلادی و طبق مستندات ارائه شده معتبر و پیگیری های سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان، مسلمانان شیعه تنها به خاطر عقایدشان در سرتاسر دنیا مورد 6388 حمله، تجاوز، قتل، مجروحیت، بازداشت و موارد غیره قرار گرفته اند که تمامی این امور، بیانگر رعایت نکردن حقوق بشر و قوانین بین المللی در حق شیعیان جهان می باشد. 

این آمار تنها شمارشی از وقایع اتفاقیه در کشورهایی است که شیعیان سهم قابل توجهی از جمعیت آن را شکل می دهند و جرات کافی برای گزارش نقض حقوق بشر علیه جامعه خود را دارند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا