جهان

برپایی سمینار قرائت های قرآن در لندن

سمیناری قرآنی در لندن برگزار شد. 

 

سمیناری قرآنی در لندن برگزار شد. 

به همت شعبه مؤسسه قرآن کریم وابسته به آستان مقدس عباسی، سمیناری تحت عنوان ««قرائت های قرآنی در کتاب (البیان فی تفسیر القرآن) آیت‌الله العظمی خویی» در لندن برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس عباسی، شیخ ضیاء‌الدین آل مجید زبیدی، مدیر مرکز علوم، تفسیر و چاپ قرآن  این آستان مقدس و جمعی از نخبگان، پژوهشگران، دانشگاهیان و علاقمندان به علوم قرآنی در این سمینار حضور داشتند.

این سمینار در چارچوب سلسله نشست‌های دانشگاه علوم اسلامی لندن در ارتباط با موضوعات قرآنی برگزار شد و میزبان پژوهشگرانی بود که هریک در ارتباط با یکی از محورهای مهم قرآنی از جمله مسئله قرائات قرآنی برگرفته از کتاب «البیان فی قرائات القرآن» تحقیق کرده بودند.

شیخ زبیدی در این سمینار به توضیح محورهای مهمی که از سوی حاضران مطرح شده بود پرداخته و آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است؛ شعبه مؤسسه قرآن کریم وابسته به آستان عباسی در لندن به منظور ارائه خدمات علمی در حوزه مطالعات و پژوهش‌های قرآنی براساس دیدگاه اهل بیت علیهم السلام افتتاح شده است.

«البیان فی تفسیرالقرآن»، کتابی مهم در حوزه تفسیر، علوم قرآنی و اثر فقیه شیعی معاصر، آیت‌الله العظمی سیدابوالقاسم خویی (متوفی ۱۳۷۱ش) است. این کتاب شامل برخی از مباحث علوم قرآنی از جمله اعجاز، تحریف، نَسْخ و نیز تفسیر سوره حمد است.  شایان ذکر است، این مجموعه حاصل درس‌های وی در حوزه علمیه شهر مقدس نجف است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا