جهان

حمله پلیس نیجریه به شیعیان معترض به ادامه بازداشت شیخ زکزاکی

پلیس و نیروهای امنیتی نیجریه با گلوله و گاز اشک آور به تجمع کنندگان برای آزادی «شیخ ابراهیم زکزاکی » حمله کرده و چند تن را مجروح کردند.

 

پلیس و نیروهای امنیتی نیجریه با گلوله و گاز اشک آور به تجمع کنندگان برای آزادی «شیخ ابراهیم زکزاکی » حمله کرده و چند تن را مجروح کردند.

گفته می شود برخی خیابان های ابوجا پایتخت نیجریه پر از قوطی های گاز اشک آور شده و برخی از تظاهرات کنندگان نیز به ضرب گلوله مجروح شده اند.

به گزارش پایگاه خبری «دیلی پست» نیجریه به نقل از یکی از روحانیون شیعه نیجریایی، نیروهای امنیتی و پلیس پیوسته برای شیعیان این کشور ایجاد مشکل می کنند.

بر اساس این گزارش، ابراهیم موسی افزود: پلیس با تجمع صلح آمیز و آرام مردم، رفتار خشونت آمیز دارد و از گاز اشک آور برای متفرق کردن مردم استفاده می کند و شماری از مردم را بدون دلیل بازداشت کرده است.

وی افزود، با وجود حملات خشن و حمله نیروهای امنیتی به تظاهرات کنندگان، شیعیان به هیچ عنوان به خشونت روی نیاورده اند و چنین اقدامات غیر قانونی موجب انصراف مردم از خواسته هایشان مبنی بر حاکمیت قانون، اجرای عدالت و آزادی شیخ زکزاکی نمی شود.

موسی تصریح کرد، شیخ زکزاکی هیچ گاه موافق اعمال خشونت آمیز نبوده و بر عکس خانه او همیشه پناهگاه مسیحیان و اقلیت ها در زمان بحران ها بوده است.

وی در ادامه گفت: امروز شیخ زکزاکی مورد ستم واقع شده و فردا ممکن است به افراد دیگر ستم شود، به همین دلیل همه باید از مقام های نیجریه به ویژه رئیس جمهوری آن بخواهند شیخ زکزاکی، همسرش و دیگر بازداشت شدگان را آزاد کنند.

شایان ذکر است، شیخ زکزاکی در دسامبر سال 2015 در حمله ارتش نیجریه به منزلش، مجروح، دستگیر و همراه همسرش روانه زندان شد. پیش از این خبرهایی مبنی بر وخامت حال این روحانی 65 ساله در زندان منتشر شده بود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا