جهان

جان باختن 2 هزار یمنی بر اثر وبا و کمبود آب

نماینده صلیب سرخ در یمن گفت: حدود 2 هزار یمنی بر اثر وبا و کمبود آب جان باخته اند.

 

نماینده صلیب سرخ در یمن گفت: حدود 2 هزار یمنی بر اثر وبا و کمبود آب جان باخته اند.

رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن اعلام کرد، حدود 2 هزار یمنی ظرف شش ماه گذشته جان خود را بر اثر وبا، اسهال شدید و کمبود آب آشامیدنی از دست دادند.

الکساندر فیت، در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر تعداد افرادی که جان خود را در اثر پیامدهای غیرمستقیم جنگ در یمن از دست می دهند، بیش از کسانی است که در میدان جنگ کشته می شوند.

وی تاکید کرد: نظام پزشکی در این کشور به کلی نابود شده و بیشتر شهرهای یمن با نبود برق مواجه هستند و کالاهای ضروری کمیاب و یا به شدت گران است.

رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن تصریح کرد که در گفت و گوهایش با مقام های آلمان، پاریس و فرانسه اعلام کرده که وضع یمن به شدت وخیم بوده و عواقبی که جنگ در این کشور به طور غیرمستقیم برای مردم به بار آورده، وحشتناک است.

فیت همچنین گفت که ارسال کمک های انساندوستانه تنها راه حل بحران یمن نیست، بلکه باید حیات اقتصادی این کشور بار دیگر احیا و امور تجاری و واردات کالا به یمن از سرگرفته شود.

این مقام صلیب سرخ خاطر نشان کرد که تنها 10 درصد شهروندان یمنی در سراسر شهرها و شهرستان ها به برق دسترسی دارند.

وی از طرف های متخاصم در جنگ یمن خواست بر سر میز مذاکره بنشینند و بار دیگر راه های واردات کالا به یمن به ویژه از طریق بندر الحدیده را بررسی کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا