جهان

هشدار رئیس صلیب سرخ جهانی درباره فاجعه انسانی در یمن

رئیس صلیب سرخ جهانی هشدار داد یمن در آستانه یک فاجعه انسانی قرار گرفته است.

 

رئیس صلیب سرخ جهانی هشدار داد یمن در آستانه یک فاجعه انسانی قرار گرفته است.

«فرانچسکو روکا» که همزمان ریاست صلیب سرخ ایتالیا و فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر را بر عهده دارد اعلام کرد: محاصره یمن از سوی ائتلاف سعودی باعث ناامنی شدید غذایی و افزایش بی سابقه بیماری‌های مسری در این کشور شده و بسیاری از یمنی‌ها به ویژه کودکان را با خطر مرگ روبرو کرده است.

روکا افزود: وضعیت انسانی در یمن همچنان بسیار نگران کننده بوده و ادامه محاصر یمن و عدم امکان کمک رسانی به مردم این کشور میلیون ها یمنی را با بیماری های مختلف، قحطی و گرسنگی روبرو کرده است. 

رئیس صلیب سرخ جهانی ادامه داد: یمن در آستانه یک فاجعه بزرگ انسانی قرار دارد و ما بارها هشدار داده ایم که هدف قرار دادن و تخریب زیر ساخت های این کشور از قبیل بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و مناطق مسکونی موجب فاجعه وخیم بشری می شود؛ اما متاسفانه جامعه جهانی همچنان در قبال این جنایات سکوت کرده است.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در رم نیز پیشتر اعلام کرده بود، کمبود شدید موادغذایی در یمن این کشور را در یک قدمی فاجعه قحطی قرار داده است. 

در حالی که بیش از 3 سال است، ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی، مردم بی گناه یمن را بمباران می کند و وضعیت انسانی را در این کشور بسیار بحرانی کرده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا