جهان

هشدار فعالان حقوقی در باره ی تکرار فاجعه ی آوارگی مسلمانان، در هند

فعالان حقوق بشری در باره ی پیامدهای تصمیم «هند» برای حذف مسلمانان از لیست شهروندان این کشور،  و تکرار فجایعی همچون بحران آوارگان مسلمان روهینگیا در میانمار،  هشدار دادند.

 

فعالان حقوق بشری در باره ی پیامدهای تصمیم «هند» برای حذف مسلمانان از لیست شهروندان این کشور، و تکرار فجایعی همچون بحران آوارگان مسلمان روهینگیا در میانمار، هشدار دادند.

این فعالان هشدار دادند که حذف مسلمانان هند از لیست شهروندان این کشور، به نتایجی مانند آنچه در ایالت «راخین» میانمار رخ داد، منجر می شود. 

آنان از دبیرکل سازمان ملل متحد و جامعه بین‌الملل خواستند برای پایان دادن به این کابوس وحشتناک، پیش از آغاز آن وارد عمل شوند.

به گفته فعالان،  در چند روز آینده، حکومت هند  حدود ۵ میلیون مسلمان در ایالت «آسام» این کشور را به این بهانه که آن ها به زبانی اشتباه سخن می‌گویند و به اشتباه خداوند را عبادت می‌کنند؛  از لیست اصلی شهروندان حذف خواهد کرد.

فعالان حقوقی، به منظور نجات مسلمانان در ایالت آسام  هند، که در مرزهای نزدیک به میانمار واقع شده و در معرض حذف از لیست شهروندان هستند؛ کمپین امضایی را آغاز کردند.

با توجه به سخنان یکی از مسئولین بلندپایه حکومت هند مبنی بر اینکه مسلمانان نتوانسته‌اند مدارکی را که اثبات می‌کند خانواده‌های آن ها قبل از سال ۱۹۷۱ در هند زندگی می‎کردند ارائه دهند؛ آن ها در معرض اخراج از این کشور قرار دارند.

مقامات هندی مدعی هستند که این اقدام با هدف شناسایی و اخراج مهاجران غیرقانونی که از بنگلادش وارد این کشور شده‌اند، انجام می‌گیرد، در حالی که فعالان حقوقی آن را اقدامی سخت گیرانه و بسیار شبیه به آنچه در باره ی مسلمانان اقلیت روهینگیا در میانمار اتفاق افتاده، ارزیابی می‎کنند.

شمار افرادی که تاکنون این کمپین را امضا کرده‌اند، از مرز ۱۴۰ هزار نفر گذشته، ولی این در حالی است که حدود ۵ میلیون مسلمان در ایالت آسام در معرض خطر اخراج از کشورشان قرار دارند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا