جهان

تحقیقات جدید نشان داد: ​پوشش رسانه ای مهاجمان مسلمان ۳۵۷ برابر بیشتر از غیرمسلمانان در آمریکا است

یک مطالعه در آمریکا نشان داد که حملات تروریستی انجام گرفته توسط افراط گرایانی که خود را مسلمان معرفی می کنند 357 درصد بیشتر از حملاتی پوشش خبری داده می شوند که عناصر آنها ادعای اسلام ندارند.

 

یک مطالعه در آمریکا نشان داد که حملات تروریستی انجام گرفته توسط افراط گرایانی که خود را مسلمان معرفی می کنند 357 درصد بیشتر از حملاتی پوشش خبری داده می شوند که عناصر آنها ادعای اسلام ندارند.

یک مطالعه جدید توسط دانشگاه آلابامای آمریکا افشاء کرد که حملات تروریستی انجام گرفته توسط سنی های تندرو که ادعای مسلمان بودن دارند، 357 درصد بیش از حملاتی که عاملان آنها غیر مسلمان هستند توسط خبرگزاری ها پوشش داده می شوند. 

این مطالعه نشان داد، حملاتی که توسط غیرمسلمانان یا کسانی که مذهب آن ها مشخص نیست اتفاق افتاده، به طور میانگین 15 تیتر خبری را به خود اخصاص می دهند، درحالی که حملات مهاجمانی که مدعی مسلمان بودن را دارند، 105 تیتر خبری را شامل می شوند.

با توجه به پایگاه اطلاعات تروریستی جهانی، محققان تمام حملات تروریستی در آمریکا بین سال های 2006 تا 2015 را مورد مطالعه قرار دادند.

در این مطالعات عواملی چون تعداد تلفات، نوع هدف و اینکه آیا افراد مظنون دستگیر شده اند یا خیر کنترل گردیده است. 

این تحقیقات نشان می دهد که تروریست های سفید پوست و راست افراطی در سال های 2008 تا 2016 به همان تروریست هایی که ادعای مسلمان بودن دارند، حملات تروریستی مرتکب شده اند؛ اما تفاوت فاحشی میان پوشش رسانه ای آن ها دیده می شود.

اریک کیرنز رهبر محققان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تیم تحقیقاتی همچنین به این نتیجه رسید که پوشش رسانه ای بسیار زیاد معمولا در میان رسانه های ملی بیشتر از رسانه های محلی است.

محققان نوشتند: نتایج این تحقیقات تا مقدار زیادی نشان می دهد که چرا بسیاری از آمریکایی ها از تروریست هایی که خود را مسلمان معرفی می کنند وحشت بیش از حد داشته و روی آن ها تمرکز کرده اند، درحالی که تهدید های دیگر و واقعی را نادیده گرفته اند.

این محققان در پایان اعلام کردند: پوشش رسانه ای منصفانه، بهتر می تواند دیدگاه جامعه را به واقعیت نزدیک کند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا