جهان

جایگاه حضرت ابا الفضل العباس علیه السلام نزد مردم کشور آلبانی

برخی از مؤمنین در سال ۱۶۲۰میلادی مقداری از خاک قبر حضرت عباس علیه السلام را برای تبرک و طلب شفا به آلبانی بردند و مردم برکت این خاک را دیدند.

 

برخی از مؤمنین در سال ۱۶۲۰میلادی مقداری از خاک قبر حضرت عباس علیه السلام را برای تبرک و طلب شفا به آلبانی بردند و مردم برکت این خاک را دیدند.

قمر بنی هاشم علیه السلام با فضائل خود آسمان دنیا را روشنی داد و بر مجد و عظمت بنی هاشم افزود، فرزند غایت هدایت حضرت علی مرتضی علیه السلام است که با جانفشانی خود برای برادرش امام حسین علیه السلام بر قلوب بزرگان چیره شد و الگوی آزادگان در هر زمان و مکان شد.

مردم کشور آلبانی که در جنوب شرق اروپا قرار دارد، معتقدند که حضرت ابا الفضل العباس علیه السلام به کشور آنان رفته و با اسب خود بر روی یک از کوه ها رفته است و دلیل آنان این است که جای پای اسب و عمود پرچم روی سنگ باقی مانده است.

حقیقت این است که زمانی برخی از مؤمنین در سال ۱۶۲۰میلادی یک مشت از خاک قبر حضرت عباس علیه السلام را برای تبرک و طلب شفا به آلبانی بردند و مردم برکت این خاک را دیدند، پس تصمیم گرفتند که باقی مانده این خاک را در بالای کوه تیموری که ۲۰۰کم از شهر تیرانا پایتخت این کشور فاصله دارد، دفن کردند.

با گذشت زمان بنایی در محل دفن خاک ساخته شد و اسم این کوه به کوه عباس علی تغییر یافت.

مردم آلبانی از ادیان و اقشار مختلف، از آن زمان پنج روز از سال را (۲۰ تا ۲۵ آگوست) در این مکان مراسم می گیرند و از ارتفاع ۲۴۱۷ متری بالا می روند، ذبح می کنند، غذا می پزند و به نام حضرت قمر بنی هاشم عایه السلام در میان فقرا و بی نوایان توزیع می کنند.

شایان ذکر است که در سال ۲۰۱۳میلادی ستیوان بوب دیمتروف (Stefan Popdimitrov) هنرمند بلغارستانی مجسمه ای از تمثال حضرت عباس علیه السلام ساخته که بر روی اسب سوار است و دو کودک در آغوش دارد که می خواهد به آنان آب بنوشاند.

این تمثال بالای کوه نصب شده است.

السلام علیک با ابا الفضل العباس ایها اﻷخ المدافع عن أخیه المجیب إلى طاعه ربه.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا