جهان

نمایشگاه آثار هنرمندان مسلمان در نمایشگاه سالانه موزه اسلامی استرالیا

نمایشگاهی از آثار هنرمندان مسلمان در نمایشگاه سالانه موزه اسلامی استرالیا در شهر ملبورن برگزار شد.

 

نمایشگاهی از آثار هنرمندان مسلمان در نمایشگاه سالانه موزه اسلامی استرالیا در شهر ملبورن برگزار شد. 

هدف از برپایی این نمایشگاه، نشان دادن تنوع تجربیات مسلمانان معاصر در استرالیا به ویژه در فضای سیاسی و رسانه ای کنونی این کشور اعلام شده است.

گفتنی است نمایشگاه امسال که از 16 آگوست آغاز  شده و قرار است تا 15 اکتبر 2018  ادامه داشته باشد، عنوان و موضوع ویژه ای را ندارد و آنچه آثار هنری را گردهم آورده، هویت اسلامی هنرمندان است و در انواع زبان ها و تکنیک های بصری، از نقاشی گرفته  تا مجسمه سازی، منسوجات و غیره کار کرده اند. 

برخی از این هنرمندان پناهجویان و مهاجران تازه وارد شده به کشور استرالیا هستند، در حالی که برخی دیگر از آنان در این کشور متولد شده اند و بسیاری از آن ها می خواهند از طریق هنر اسلامی، هویت شان را به تصویر درآورند.

برخی از آثار نیز به وضعیت نابه سامان بحران پناهندگی و جنگ اشاره دارند. از دیگر آثار به نمایش گذاشته در این موزه، هنر اسلامی پارچه، فرش و قالی می باشد که به طور ویژه در کشورهای ایران و همچنین برخی مناطق جنوب شرق آسیا از اهمیت بالایی برخوردار است. 

تابلو فرش و قالی در فرهنگ اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این آثار هنری می توانند به راحتی از مرزهای فرهنگی عبور کنند. این آثار هنری به عنوان سجاده  نماز یا تزئینات منازل استفاده شده و نمادهای صلح و امنیت و احترام در جوامع اسلامی هستند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا