جهان

نماینده هلندی مجبور شد مسابقه کاریکاتورهای توهین‌آمیز به پیامبر اسلام را لغو کند

یک نماینده افراطی پارلمان هلند مجبور شد نمایشگاه و مسابقه کاریکاتورهای توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام را لغو کند.

 

یک نماینده افراطی پارلمان هلند مجبور شد نمایشگاه و مسابقه کاریکاتورهای توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام را لغو کند.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از گاردین، «خیرت ویلدرس» نماینده اسلام‌ستیز پارلمان هلند قصد داشت در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی نمایشگاه و مسابقه‌ کاریکاتوری با موضوع اهانت به پیامبر اسلام را برگزار کند.

بر اساس این گزارش، وی اعلام کرده این مسابقه را لغو کرده است. ویلدرس همچنین با سواستفاده از این موقعیت، طی سخنانی مدعی شده: به دلیل افزایش فشار و همچنین خطر حملات خشونت‌بار در داخل هلند، مجبور شده این مسابقه را لغو کند.

گفتنی است قصد این نماینده تندروی پارلمان هلند برای برپایی مسابقه کاریکاتور توهین‌آمیز به ساحت حضرت محمد صلی الله علیه و آله، باعث بروز اعتراضات گسترده‌ای در میان مسلمانان هلند و دیگر نقاط جهان به خصوص پاکستان شده بود. 

ویلدرس سابقه زیادی در توهین های گوناگون به مسلمانان در کارنامه خود دارد و به گفته کارشناسان از فضای آزادی بیان در هلند برای تخریب دیگران سواستفاده می نماید.

پیشتر نیز دولت هلند اعلام کرده بود که اقدامات ویلدرز ربطی به رویکرد دولت این کشور در قبال مسلمانان و اسلام ندارد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا