جهان

مبارزه با بی سوادی مسئولیت مشترک همگان است

سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاده» در واکنش به پدیده شوم بی سوادی بیانیه ای صادر کرد.

 

سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاده» در واکنش به پدیده شوم بی سوادی بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن به دست شیعه ویوز رسیده، آمده است:

بی سوادی یا کم سوادی مردم در نقاط مختلف جهان، علاوه بر ایجاد مشکلات اجتماعی، باعث شده تا جریان های افراطی و سنی های تندرو از این وضعیت سواستفاده نموده و محرومان از دانش و تحصیل را فریب دهند و همگی شاهد رشد تروریسم در این گونه محیط ها هستیم.

مسلمان آزاده افزود: حکومت ها همیشه مبارزه با بی سوادی را از اولویت های خود اعلام کرده اند ولی موفقیت چشمگیری در مقابله با آن نداشته اند.این در حالی است که آنها با از بین بردن بی سوادی در جوامع خود، می توانند بیش از پیش شاهد ثبات، امنیت و شکوفایی اجتماعی در زمینه های گوناگون باشند.

این بیانیه ادامه داد: مهاجرت، فقر، افراطی گرایی، تروریسم، جنگ و کشتار، وخیم شدن سطح معیشتی و فضای مرتبط مسائلی است که بی سوادی در جهانِ توسعه یافته، در صدر و هرم آن قرار دارد.

سازمان جهانی نفی خشونت در این بیانیه خود افزود: شرایط حاکم بر سطح سواد و تحصیلات ملل مختلف، تلاش همه جریان ها و نهادهای رسمی و ملی در سراسر جهان را می طلبد تا این وضعیت را بهبود بخشند؛ وضعیتی که در آستانه هزاره سوم به چالش پیش روی تمام جوامع بشری تبدیل شده، درحالی که امروزه وسایل آموزش همانند دهه های گذشته نیست و این امر را راحت تر نموده است.

این سازمان حقوق بشری با اشاره به روز جهانی مبارزه با بی سوادی، ما خواهان آن هستیم تا بی سوادی از سراسر جهان ریشه کن گشته و همگان بر اساس مقررات سازمان ملل متحد و توافق نامه های آن در این راه بکوشند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا