جهان

رستوران‎دار مسلمان به «وصیت مادر» به افراد بی‎خانمان غذا می‌دهد

یک رستوران‎دار مسلمان پاکستانی تبار در ایالات متحده، تاکنون به هزاران بی خانمان و نیازمند کمک کرده است.

 

یک رستوران‎دار مسلمان پاکستانی تبار در ایالات متحده، تاکنون به هزاران بی خانمان و نیازمند کمک کرده است.

«قاضی منان» که صاحب رستوران گریل حلال سکینه واقع در واشنگتن دی سی است، از تمامی مشتریانش حتی کسانی که پولی هم ندارند استقبال می کند.

وی در این باره می گوید: من دعا کردم که هر وقت رستوران داشتم، از همان روز اول به مردم بی خانمان نیز غذا بدهم. اگر صدها بی خانمان هم به اینجا بیایند من هرگز جواب نه به آن ها نمی دهم و آن ها آزادند که با احترام و کرامت در اینجا غذا بخورند و رفتار ما با همه یکسان است.

این رستوران‎دار مسلمان علت اصلی غذا دادن به نیازمند را مادرش معرفی کرده و می گوید: مادرم که بسیار قدردان او هستم به گونه ای ما را بزرگ کرده که همیشه سپاسگزار خدا باشیم و این شیوه تربیتی او بود.

وی افزود: مادرم سکینه هر وقت که برای ما فرزندانش غذا می فرستاد، مقداری غذای اضافه تر نیز می پخت تا به همسایه ها بدهیم، هرچند همیشه مواد غذایی کمی در دسترس داشت و این یکی از عبادت های او بود.

این مسلمان پاکستانی در پایان گفت: مهم نیست که چه شغلی داشته باشیم یا در چه اندازه قدرتمند باشیم، مهم این است که به دیگران بیندیشیم و بدانیم که خدا ما را آفریده که همدیگر را دوست داشته و از همزیستی مسالمت آمیز با یکدیگر لذت ببریم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا