جهان

زمین‌لرزه‌ها در اندونزی دستکم 384 کشته و 500 زخمی بر جا گذاشت

با گذشت یک روز از زمین‌لرزه‌های پی در پی در اندونزی، مقام‌های این کشور آماری از تلفات این زلزله منتشر کرده‌اند.

 

با گذشت یک روز از زمین‌لرزه‌های پی در پی در اندونزی، مقام‌های این کشور آماری از تلفات این زلزله منتشر کرده‌اند.

ظهر روز گذشته (جمعه) چهار زمین‌لرزه نسبتا قدرتمند مناطقی در اندونزی را لرزاند.

به گزارش سازمان زمین‌شناسی آمریکا، زمین‌لرزه نخست با قدرت ۶.۱ ریشتر ۵۵ کیلومتری شمال غرب «پالو» را لرزاند. زمین لرزه دوم نیز با قدرت ۵.۴ ریشتر در ۷۷ کیلومتری شمال شرق پالو دقایقی پس از زمین‌لرزه اول به وقوع پیوست. ساعت ۳:۲۹ نیز شمال پالو با زمین‌لرزه ۴.۹ ریشتری لرزید. ساعتی پس از وقوع این زمین‌لرزه‌ها، چهارمین زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۵ ریشتر سواحل جزیره «سولاوِسی» را لرزاند.

مقام‌های اندونزی امروز شنبه اعلام کردند که 4 زمین لرزه روز جمعه به مرگ حداقل 48 نفر و جراحت بیش از 350 تن انجامیده است.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از «سی‌ان‌ان»، مقام‌های اندونزی از وقوع سونامی در جزیره سولاوِسی هم خبر دادند اما با گذشت ساعاتی بعد از وقوع سونامی و بالا آمدن سطح آب، مسئولان اندونزیایی هشدار امنیتی درباره وقوع سونامی را لغو کردند.

رسانه‌های اندونزی از اعزام نیروهای ارتش این کشور به منظور کمک به ساکنان مناطق زلزله‌زده خبر دادند.

«جوکو ویدودو» رئیس‌جمهور اندونزی بعد از وقوع این زمین‌لرزه‌ها به مردم این کشور اطمینان داد، در حال رصد اوضاع و تدارکات برای کمک به مناطق زلزله‌زده است.

بعد از انتشار خبر اولیه تلفات زمین‌لرزه‌ها، «آژانس ملی مقابله با حوادث» اندونزی آماری تکان‌دهنده از تلفات ارائه داده است.

طبق اعلام این نهاد، بر اثر زمین‌لرزه‌های روز جمعه در اندونزی 384 نفر کشته و حدود 500 زخمی شدند که احتمالا بر این تعداد افزوده خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا