جهان

رای دادگاه به نفع پروژه «مبارزه با اسلام هراسی» در آمریکا

دادگاه سن دیگو به نفع پروژه «مبارزه با اسلام هراسی» در مدارس رای داد.

 

دادگاه سن دیگو به نفع پروژه «مبارزه با اسلام هراسی» در مدارس رای داد.

یک دادگاه فدرال در شهر سن دیگو واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا؛ به نفع ادامه فعالیت های «مبارزه با اسلام هراسی» در مدارس دولتی رای داده و تلاش های برخی والدین و گروه های اسلام ستیز برای تعطیل سازی این برنامه را ناکام گذاشت.

قاضی دادگاه فدرال اعلام کرد که برخلاف گفته برخی والدین، این پروژه «ضداسلام هراسی» ، غیرقانونی و گرایش ویژه ای به ترویج دین اسلام و هیچ دین دیگری ندارد، بلکه هدف آن اگاهی رسانی می باشد. حکم قاضی دادگاه در54 صفحه ارائه شد.

لازم به ذکر است در سال 2016 و در پی انتشار آمارهای نگران کننده از افزایش زورگویی ها و آزار و اذیت علیه دانش آموزان مسلمان، تصمیماتی در راستای «مبارزه با اسلام هراسی» در ایالت کالیفرنیا گرفته شد.

در همین راستا نیز سال گذشته  هیات مدیره مدارس شهر سن دیگو آیین نامه ای برای محافظت از دانش آموزان مسلمان در مقابل زورگویی و افزایش آگاهی دانش آموزان غیرمسلمان از دین اسلام تصویب نمود.

 این پروژه با همکاری شورای روابط اسلامی- آمریکایی «کایر»، بزرگترین نهاد فعال حامی حقوق مسلمانان در آمریکا آغاز به کار کرد.

در این میان 6 تن از والدین دانش آموزان به همراه دو گروه اسلام ستیز علیه مدیریت مدارس  شکایت  کرده و مدعی شده بودند که این پروژه اولویت تبعیض آمیز به دانشجویان مسلمان و اسلام نشان می دهد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا