جهان

اقدام مشترک مسلمانان و یهودیان سوئیس علیه نژاد پرستی

جامعه مسلمانان و یهودیان سوئیس خواستار مبارزه علیه نژادپرستی هستند.

 

جامعه مسلمانان و یهودیان سوئیس خواستار مبارزه علیه نژادپرستی هستند.

در اعلامیه مشترکی که توسط نمایندگان جوامع یهودی و مسلمان (فدراسیون سوئدی جوامع یهودی) (FSCI)، انجمن لیبرال های یهودی سوئیس (PJLS) و فدراسیون سازمان های اسلامی سوئیس (FOIS) به امضا رسیده است، از اعضای جوامع خود خواسته اند که برای مبارزه با نژادپرستی، خصومت ها کنار بگذارند و به جای آن از گفت و گو استفاده کنند.

این سه نهاد، با بهره گیری از «انعکاس مثبت گفتگوهای صلح» که میان یک امام جماعت مسلمان و یک خاخام یهودی در ماه می سال 2018 صورت گرفه بود، تمایل خود را به «ایجاد یک فضای گفتگوی واقعی و محیطی برای احترام متقابل به جهت تقویت صلح و گسترش همزیستی مسالمت آمیز این کشور» ابراز داشتند.

در بخشی هایی از این بیانیه با اشاره به آسان بودن برجسته کردن نقاط مشترک میان جوامع دین مختلف، آمده است که این گفت‌وگوها باید به تعصبات متقابلی که موجب بی اعتمادی، نفرت، خشونت بین مسلمانان و یهودیان می شود، پایان دهد و تمام انواع خصومت ها و نژادپرستی ها علیه مسلمانان و یهودیان را محکوم کند، ولی در عین حال قرار نیست کسی از اعتقادات خود عقب نشینی کند.

نمایندگان این دو گروه دینی از مؤمنان مسیحی خواسته اند که تلاش های خود را برای ایجاد «محیطی از احترام متقابل» که موجب گفتگو می شود تشدید کنند تا گفتگو به عنوان یک «وظیفه عموی برای یهودیان، مسلمانان و سایر شهروندان» تبدیل شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا