جهان

انتقاد مسلمانان از اظهارات ضد دینی نخست‌وزیر استرالیا

در پی حمله تروریستی روز جمعه در ملبورن استرالیا، نخست وزیر این کشور سخنان تندی علیه اسلام بیان کرد که با انتقاد سازمان‌های اسلامی این کشور مواجه شده است.

 

در پی حمله تروریستی روز جمعه در ملبورن استرالیا، نخست وزیر این کشور سخنان تندی علیه اسلام بیان کرد که با انتقاد سازمان‌های اسلامی این کشور مواجه شده است.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از اس بی اس نیوز؛ مسلمانان استرالیا از اسکات موریسون (Scott Morrison)، نخست وزیر این کشور به خاطر اظهارات تفرقه‌افکنانه وی پس از حمله تروریستی روز جمعه گذشته انتقاد کردند.

بر اساس این گزارش، امامان جماعت و گروه‌های اسلامی استرالیا معتقدند اظهارات اسکات موریسون پس از حمله تروریستی روز جمعه در مرکز شهر ملبورن بیش از حد افراطی بوده است.

شورای ملی ائمه جماعات استرالیا یکی از سازمان‌های اسلامی است که حمله تروریستی را یک تراژدی ملی خوانده و از سخنان موریسون که اسلام را به ایدئولوژی افراطی و خطرناک ربط داده، انتقاد کرده است.

در بیانیه‌ این شورا آمده است که در این شرایط دشوار و پس از این تراژدی ملی که باید همه استرالیایی‌ها از هر نژاد و دینی را علیه افراط‌گرایی و خشونت دعوت به اتحاد و همدلی کرد، سیاسی کردن این حادثه از سوی رئیس دولت و استفاده سیاسی از آن بسیار ناراحت‌کننده است.

سخنگوی مجمع روابط اسلامی استرالیایی نیز گفته: اقدامات فردی که از بیماری روانی رنج می‌برده، تقصیر همه اعضای جامعه دینی نیست و ما از نخست‌وزیر می‌خواهیم که حرف خود را پس بگیرد و از جامعه مسلمانان عذرخواهی کند.

شایان ذکر است، صبح جمعه گذشته(۱۹ آبان)، یک مرد سومالیایی با چاقو به تعدادی از مردم که برای خرید در یک خیابان شلوغ در ملبورن حضور داشتند حمله کرد که این حادثه یک نفر کشته و دو مجروح برجا گذاشت.

ضارب دقایقی پس از این حمله به ضرب گلوله نیروهای پلیس زخمی شد؛ اما در بیمارستان جان باخت.

گروه تروریستی داعش مدعی شده بود که این بیمارروانی یکی از اعضای این گروه بوده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا