جهان

افتتاح مسجدی در شمال انگلستان

مسجد شهر یورک در شمال انگلستان، امروز (شنبه) رسما افتتاح می شود 

 

مسجد شهر یورک در شمال انگلستان، امروز (شنبه) رسما افتتاح می شود 

فیصل محمد بوکوس خزانه دار  این مسجد در این باره گفت:  بیش از 1 میلیون یورو هزینه ساخت این مسجد شده که این بودجه توسط اهداکنندگان از جمله در پیاده روی های خیریه، جشنواره های غذایی و فروش محصولات مسلمانان تهیه شده است.

وی گفت: ما از سال 2015 تاکنون ساخت این مسجد را آغاز کرده ایم، در حالی که برنامه ریزی برای بنای مسجد از 10 سال پیش شروع شد.

به گفته بوکوس، اولین بار در سال 1983 مسلمانان تصمیم به ایجاد یک اجتماع مذهبی گرفتند و تنها چند خانواده بودند، ولی اکنون جامعه آن ها رشد قابل توجهی داشته و ساختمان جدید نیز تنها برای نماز خواندن بنا نمی شود، بلکه به عنوان یک مرکز اجتماعی برای برگزاری نشست ها و همایش های مختلف از جمله نمایشگاه های هنری، کلاس های درس برای کودکان، مراسم میان ادیانی و بازدید دانش آموزان مدارس و دانش آموختگان پلیس یورک شایر شمالی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این مسلمان انگلیسی در ادامه گفت: ما همچنین در بسیاری گروه  های اجتماعی از جمله گروه «عمل پناهندگان یورک» و «آشپزخانه بی خانمان ها» فعال هستیم و اقدام به جمع آوری مواد غذایی و ایجاد بانک غذایی می کنیم و گفتمان های بیدارکننده متعددی تاکنون برای کمک به مردم و سیل زدگان داشته ایم.

این عضو مسجد یورک هدف جامعه مسلمانان را همراهی با فعالان اجتماعی دانسته و اعلام کرد که تمامی اقشار مختلف جامعه می توانند برای شرکت در مراسم افتتاح مسجد که در ساعت 1:30 امروز برگزار می شود، حاضر شوند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا