جهان

برگزاری کنفرانس «مفهوم‌پردازی دین» در دانشگاه هانوفر

سی‌وسومین دوره کنفرانس انجمن آلمانی مطالعات مذهبی با موضوع «مفهوم‌پردازی دین» ۱۲ تا ۱۴ شهریورماه سال آینده به همت بخش مطالعات ادیان در دانشگاه «لایبنیتس هانوفر» آلمان برگزار می‌شود.

 

سی‌وسومین دوره کنفرانس انجمن آلمانی مطالعات مذهبی با موضوع «مفهوم‌پردازی دین» ۱۲ تا ۱۴ شهریورماه سال آینده به همت بخش مطالعات ادیان در دانشگاه «لایبنیتس هانوفر» آلمان برگزار می‌شود.

به گزارش شیعه ویوز، سایت دانشگاه «لایبنیتس هانوفر» آلمان در خبری آورده است: در دهه‌های اخیر برای پذیرش مفهوم دین، اختلافاتی در جوامع مختلف به وجود آمده است. از این رو، کنفرانس انجمن آلمانی مطالعات مذهبی در سال آینده با هدف بررسی تعاریف مختلف از دین و همچنین مفهوم‌پردازی دین در داخل و خارج از محافل آکادمیک برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، علاقمندان می‌توانند مقالات خود را در دو بخش «مفهوم دین در تحقیقات دانشگاهی» و «مفهوم دین در شرایط اجتماعی و فرهنگی مختلف» برای مسئولان این کنفرانس ارسال کنند.

در بخش «مفهوم آکادمیک دین»، مقالات ارسالی باید درباره مفهوم‌پردازی دین در حوزه‌های مختلف دانشگاهی از جمله علوم اجتماعی و فرهنگی، علوم طبیعی و الهیات باشد. در بخش «مفهوم دین در ساختار اجتماعی و فرهنگی مختلف» نیز مقالات باید به جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی جوامع در گذشته و حال بپردازد.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس، همچنین می‌توانند در پنل‌ها، میزگردها و جلسات عمومی شرکت نموده و درباره مقالات خود به بحث و گفت‌وگو بپردازند. متقاضیان برای شرکت در هر بخش از کنفرانس باید به صورت آنلاین اقدام کنند.

کنفرانس به زبان آلمانی برگزار می‌شود، با این حال برخی جلسات به زبان انگلیسی است و به همین دلیل حضور دانشجویان و محققانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند، در این کنفرانس امکان‌پذیر است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری کنفرانس و آگاهی درباره تاریخ پذیرش در بخش‌های مختلف می توانند به سایت این دانشگاه آلمانی مراجعه نمایند. 

دانشگاه هانوفر واقع در شهری به همین نام در آلمان آلمان، دومین دانشگاه بزرگ ایالت نیدرزاکسن و یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور است.

این دانشگاه عضو انجمن مؤسسات فناوری آلمان (TU۹) بوده و از مؤسسات پیشرو آلمانی در زمینه فناوری به‌شمار می‌رود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا