جهان

تاکید سازمان مسلمان آزاده بر لزوم پای بندی کشورهای غربی به مقررات بیانیه نیویورک، در باره ی مهاجران

سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاده»، با صدور بیانیه ای از کشورهای غربی خواست به بیانیه نیویورک در باره ی مهاجران،  پای بند باشند.

 

سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاده»، با صدور بیانیه ای از کشورهای غربی خواست به بیانیه نیویورک در باره ی مهاجران،  پای بند باشند.

به گزارش شیعه ویوز، در این بیانیه آمده است:

کشورهای جهان، همه سال، روز جهانی مهاجران را گرامی می دارند و با کسانی که به ناچار سرزمین خود را ترک کرده اند، تا بتوانند زندگی بهتری را تجربه کنند، همراهی می کنند.

این بیانیه در ادامه با اشاره به سابقه «بیانیه نیویورک درباره ی پناه جویان و مهاجران» – که به اختصار به آن «بیانیه نیویورک» می گویند – افزود:  بیانیه نیویورک، زمینه را فراهم می کند تا دو سند جدید جهانی یعنی «سند جهانی امور پناه جویان» و «سند جهانی تأمین زمینه مهاجرت امن و سازمان دهی شده و نظام مند» را که در سال 2018 میلادی صادر شده، به  اجرا درآورند و عملیاتی کنند.

در بیانیه سازمان جهانی نفی خشونت آمده است: مبانی جهانی که این اسناد برپایه آن ها وضع شده، به شدت به برخی سیاست های بین المللی معترض است؛ سیاست هایی که در رسیدن مهاجران به مقصدشان کارشکنی می کند و موانعی متعدد را بر سر راه آنان قرار می دهد. سیاست هایی که سلامتی و جان مهاجران  در مسیر  رسیدن به کشور هدف – که طبق قانون بین المللی، حق انسانی آنان است – را به خطر می اندازد.

مسلمان آزاده ادامه داد: با وجود این قوانین، همچنان هزاران تن از مهاجران و پناه جویان با رفتارهای خشن مأموران برخی کشورهای غربی روبه رو هستند و برخی دیگر نیز با مقرراتی مواجه می شوند که در راه اقامت آنان ایجاد مانع می کند و یا با خطر اخراج یا قرنطینه شدن روبه رو می شوند.

این سازمان حقوق بشری، در ادامه از کشورهای دمکراتیک خواست تا در برخی قوانین و اقدامات خود تجدیدنظر کنند؛ قوانین و اقداماتی که به گفته این سازمان، حقوق انسانی مهاجران را نقض می کند و پناهندگان به این کشورها را به ناامیدی و اوضاع معیشتی نامناسب دچار می سازد، و آنان را به صورت بخشی بیگانه با جامعه معرفی می کند. 

مسلمان آزاده افزود:  از نظر ما، چنین رفتارهایی، نشان دهنده ی عقب نشینی از بیانیه نیویورک و تمام لوازم پیمان های حقوقی این بیانیه است. 

 سازمان جهانی نفی خشونت در پایان بیانیه خود آورده است: ما از قدرت های بزرگ می خواهیم در قبال کشورهای مهاجرخیز، در سیاست های خود تجدیدنظر کنند و در سامان دادن امور داخلی آنان، به ویژه مسائل مرتبط با دموکراسی، اقتصاد، محیط زیست، آب و هوا و خصوصاً عوامل به وجود آورنده و تشدید کننده پدیده مهاجرت که جهان شاهد آن است، همت گمارند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا