جهان

تقاضا برای قبرستان اسلامی در میان مسلمانان انگلیسی افزایش یافت

در جلسه شورای مدیریت اجرای شهر برادفورد در انگلستان، مسلمانان بر افزایش تقاضا برای قبرستان اسلامی در یک دهه گذشته تاکید کردند.

 

در جلسه شورای مدیریت اجرای شهر برادفورد در انگلستان، مسلمانان بر افزایش تقاضا برای قبرستان اسلامی در یک دهه گذشته تاکید کردند.

دبیرکل مساجد برادفرود در این اجلاس گفت: در سال 1981 تنها 6 قبر اسلامی بنا شده بود در حالی که در یک سال گذشته این رقم به 360 عدد رسیده که افزایش 9 هزار و 900 درصدی داشته است.

 براساس سرشماری سال 2001 میلادی، جمعیت مسلمانان که بیش از 75 هزار نفر بوده در سال 2011 به 129 هزار نفر افزایش داشته که این رقم افزایش 71 درصدی را نشان می دهد، در این میان ذولفی کریم، نه تنها افزایش جمعیت مسلمانان بلکه کاهش ترک وطن آنان را از دلایل افزایش تقاضا برای قبرهای اسلامی عنوان کرده و گفت: تعداد خانواده های مسلمانی که دلشان می خواهد در بریتانیا دفن شوند زیاد شده به علاوه اینکه جمعیت مسلمانان سالمند نیز رو به افزایش است.

وی افزود: برادفورد یک جمعیت متنوع و جوان داشته و به همین جهت نیز تقاضا برای تدفین اسلامی در این شهر در آینده بیشتر نیز خواهد شد. کریم افزود: مسلمانان بیشتری خواهان تدفین عزیزان شان در اینجا هستند و جوانان دوست دارند به مزار والدین شان سر بزنند.

تازه ترین ارقام دفتر آمار ملی نشان می دهد که برادفورد در فهرست درصد افراد زیر 16 سال در انگلستان در جایگاه سوم قرار دارد. طبق این آمار 25% جمعیت کل این منطقه را مسلمانان تشکیل می دهند.

همچنین گزارش این شورای اجرایی نشان می دهد که تا 2 تا 3 سال آینده فضای قبرستان اسلامی پایان خواهد یافت.

این درحالی است که طرح توسعه این مکان برای 8 تا 10 ساله آینده در نظر گرفته شده است.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا