جهان

والدین انگلیسی مانع شرکت فرزندانشان در کلاس های اسلام شناسی می شوند !

والدین دانش آموزان بریتانیایی در یک شهر انگلیسی، مانع از شرکت فرزندان شان در کلاس های درس اسلام شناسی در مدارس می شوند.

 

والدین دانش آموزان بریتانیایی در یک شهر انگلیسی، مانع از شرکت فرزندان شان در کلاس های درس اسلام شناسی در مدارس می شوند.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از اکو نیوز، یک سخنگوی شورای شهر ساوتند در منطقه منچستر – لیورپول اعلام کرد تحقیقاتی در رابطه با والدینی که به کودکانشان اجازه شرکت در کلاس های اسلام شناسی را نمی دهند، آغاز نموده است.

گفته می شود والدین دانش آموزان 5 مدرسه در این شهر انگلیسی حتی به کودکانشان اجازه شناختن اسلام را نمی دهند.

بسیاری از والدین می گویند که مخالف آموختن اسلام در مدارس بریتانیا هستند.

یکی از حامیان برگزاری کلاس های اسلام شناسی گفت: متاسفانه در شبکه های اجتماعی بسیاری  از مردم تنها بخشی از روایت اسلام را می دانند و درک درستی از اسلام حقیق ندارند.

وی با اشاره به سنی های تندرو، افزود: زمانی که آن ها به اسلام می اندیشند تنها تروریسم و تخریب را می دانند درحالی که این دیدگاه افراطی ها و مخالفت بسیاری از این والدین علاوه بر اقدامات تروریستی تندروها، تاثیرات رسانه ای است.

بر اساس این گزارش، مارتین کرین نماینده حزب کارگر در  این باره می گوید: ما تحقیقاتی را آغاز می کنیم تا بفهمیم چند مرتبه این اتفاق رخ داده و اگر حتی یک نفر از والدین، چنین کاری کرده باشد زیاد است.

وی افزود: اگر از یک دانش آموز در مدرسه خواسته باشند که در فعالیت جمعی مذهبی شرکت کند، خب حق با آن ها است  که نخواهند فرزندشان در امور دینی دیگری فعالیت کند، اما اینجا سخن از یادگیری درباره اسلام است و دانش آموزان باید مذاهب مختلف را بشناسند.

ما نباید به خاطر دیدگاه های برخی، یک مذهب را استثنا کنیم و بگوییم که من نمی خواهم فرزندانم اسلام را بشناسند.

این نماینده افزود: من امیدوار بودم زمانی که گزارش به دست من برسد، تنها تعداد کمی از والدین دست به چنین کاری زده باشند، اما متاسفانه  این ایده خوش بینانه ای به نظر می رسد.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا