جهان

خشونت ها علیه مسلمانان در هندوستان؛ ۲۰۰ منزل مسکونی مسلمانان در میروت به آتش کشیده شد

حملات علیه مسلمانان در هندوستان به شکل قابل توجهی رو به افزایش است.

 

حملات علیه مسلمانان در هندوستان به شکل قابل توجهی رو به افزایش است.

 اخبار رسیده حاکی است پلیس شهر میروت، در ایالت اوتار پرادش ـ که فاصله چندانی با دهلی ندارد ـ به بهانه عملیاتی، 200 منزل مسکونی مسلمانان را به آتش کشیده است.

مقامات امنیتی هند مدعی شده اند که این عمل غیر انسانی توسط اشرار انجام گرفته و گفته اند که این اوباش با هدف بیرون راندن مسلمانان از منطقه، منازل آنان را به آتش کشیده اند.

با این حال یک ویدئو که به سرعت در شبکه های مجازی منتشر می شود نشان داده که یک مرد مسلمان پلیس را متهم به آتش زدن خانه ها کرده است.

گفته می شود پلیس هند به جای اینکه عاملان آتش افروزی را دستگیر کند، شکایت نامه ای علیه افراد ناشناس تنظیم کرده و 6 تن از مسلمانان را نیز در این پرونده بازداشت کرده است.

به گفته منتقدان، حکومت فعلی هندوستان علیه مسلمانان و دیگر اقلیت های مذهبی بوده و هندوهای افراطی را در این کشور قدرتمند ساخته است. فعالان اجتماعی پلیس و رسانه ها را برای عدم نشان دادن عمق فاجعه رخ داده در میروت مسئول می دانند.

آنها همچنین می گویند که هندوهای تندرو تنها برای ایجاد ترس و ارعاب در جامعه اسلامی، مسلمانان را هدف خشونت های وحشیانه قرار می دهند.

یک افسر بازنشسته پلیس هندوستان ضمن بیان اینکه مسلمانان خانه های خود را آتش نمی زنند، گفت که تحقیقات در این پرونده ضروری است.

وی افزود که رسانه ها و پلیس علیه مسلمانان پیش داوری می کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا