جهان

محکومیت حمله تروریستی به مسلمانان نمازگزار در نیوزیلند توسط سازمان جهانی مسلمان آزاده

سازمان جهانی نفی خشونت ـ مسلمان آزاده ـ حمله تروریستی به نمازگزاران دو مسجد در نیوزیلند را محکوم کرد.

 

سازمان جهانی نفی خشونت ـ مسلمان آزاده ـ حمله تروریستی به نمازگزاران دو مسجد در نیوزیلند را محکوم کرد.

به گزارش شیعه ویوز، مسلمان آزاده در بیانیه خود ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی که بیش از 100 قربانی بر جای گذاشت، از جامعه جهانی خواست در راه مبارزه با تفکرات افراط گراینه و از بین بردن گروه های نژادپرست اقدامی جدی انجام دهد.

این سازمان در بیانیه خود با ابراز تأسف از وجود خشونت علیه مسلمانان گفت: عملیات تروریستی در نیوزیلند بسیار شوکه کننده بود، خصوصا این که در مکانی عمومی، با خونسردی کامل و با برنامه ای از پیش طراحی شده صورت گرفت.

سازمان جهانی نفی خشونت  همچنین درباره عواقب این گونه جنایت ها هشدار داد و از حکومت ها و سازمان های حقوق بشری خواست تا با اطلاع رسانی صحیح و آموزش های اجتماعی در ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز بکوشند تا بدین وسیله تفکرات نفرت محور موجود در جوامع بشری اصلاح شوند.

این سازمان در پایان بیانیه خود از مسلمانان دعوت کرد تا ضمن خویشتن داری با معرفی چهره واقعی دین اسلام، به برداشت های اشتباه از این دین صلح محور پایان  دهند.

روز جمعه حداقل 4 فرد مسلح در یک عملیات مسلحانه تروریستی به دو مسجد در کرایست چرچ نیوزیلند حمله نموده و مسلمانان نمازگزار را به گلوله بستند.در این حمله وحشیانه 49 تن از نمازگزاران جان خود را از دست داده و دهها تن نیز مجروح شدند.

کارشناسان معتقدند این گونه اعمالِ ناشیِ از اسلام هراسي، نتيجه عدم شناخت غیر مسلمانان از اسلام راستين وانتشار اسلام معاويه بجای اسلام علوی وحقيقی است.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا