جهان

تعطيلی ۴ مرکز وابسته به دولت ايران در کشور فرانسه

«کریستوفر کاستانر» وزیر کشور فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: فعالیت چهار مرکز محل تجمع شیعیان که مرتبط با حکومت ایران است متوقف می‌شود.

 

«کریستوفر کاستانر» وزیر کشور فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: فعالیت چهار مرکز محل تجمع شیعیان که مرتبط با حکومت ایران است متوقف می‌شود.

این چهار مرکز که گفته شده محل آموزش فعالیت‌های نظامی است، عبارت‌اند از: «مرکز زهرا»، «فدراسیون شیعیان فرانسه»، «حزب ضد صهیونیسم» و شبکه تلویزیونی «ماریان».

پیشتر نهادهای امنیتی و پلیس فرانسه طی یک عملیات بازرسی ضد تروریسم در مرکز الزهرا در حومه «دونکرک» از منطقه «گراند سنت» واقع در شرق فرانسه تعدادی سلاح بدون مجوز یافته بودند.

وزیر کشور فرانسه گفته این مراکز بر سر منابر، در نشریات و کتاب‌هایی که انتشار داده‌اند و همچنین در اینترنت و در مجموع از تریبون‌هایی که در اختیار داشتند جهاد مسلحانه را تبلیغ کرده‌اند.

سال ۲۰۱۵ میلادی در عملیاتی تروریستی در پاریخ پایتخت فرانسه نزدیک به ۴۰۰ شهروند بی گناه کشته و زخمی شدند که سنی‌های تندروی داعش مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

طی سال‌های گذشته گروهک‌های تندروی وابسته به برخی حکومت های کشورهای اسلامی در پوشش مراکز مذهبی و به بهانه دفاع از عقاید، جوانان بومی یا مهاجر به کشورهای غربی را، جذب گروهای تروریستی و انجام حملات شهادت طلبانه یا تروریستی می‌کنند.

سنی‌های تندرو همچون داعش و القاعده سال‌هاست به این روش مشغول جذب نیرو و انجام عملیات تروریستی در نقاط مختلف دنیا هستند.

اميد است مراكز و مؤسسات وابسته به گروهک‌های ترویستی كه با ترویج اسلام معاويه دست به كشتار زنان و كودكان بی‌گناه زده و سبب بدنامی مسلمانان می‌شوند بزودی تعطيل گردند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا