جهان

کمک ده ها میلیون پوندی یک شرکت انگلیسی به سنی های تندرو

شرکتی در انگلیس 80 میلیون پوند به سنی های تندرو کمک مالی کرده است.

به گزارش شیعه ویوز، روزنامه «ساندی تایمز» چاپ انگلیس فاش کرد که یک شرکت به ثبت رسیده در لندن با نقض قوانین مالیاتی انگلیس، یک درصد از عایدات خود را برای کمک به سازمان تروریستی القاعده در افغانستان و پاکستان هزینه می‌کرده است.

براساس این گزارش، مجموع کمک‌ها که نزدیک به 80 میلیون پوند تخمین زده شده، هزینه ساخت مدارس مذهبی، پایگاه‌های آموزشی و دیگر فعالیت‌ها برای سنی های تندرویِ عضو این گروه تروریستی می‌شده است.

ساندی تایمز افزود: تحقیقات سازمان اطلاعات داخلی انگلیس (ام آی 5) نشان می‌دهد که برخی از این پول‌ها به اقامتگاه «اسامه بن لادن» در پاکستان پیش از حمله آمریکا به این مکان در سال 2011 فرستاده می‌شده.

این شرکت توسط مردانی انگلیسی، که اصالتاً آسیایی بوده اند تشکیل شده، اما به دستور قاضی مسئول رسیدگی به این پرونده نام اعضای این گروه افشا نشده است.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که اعضای این شرکت در چندین نهاد حکومتی نیز نفوذ کرده و با برخی سیاسیون نیز در ارتباط بوده اند.

ساندی تایمز بدون نام بردن از این شرکت خصوصی همچنین نوشت که این شرکت ارتباط نزدیکی با بمب‌گذاری لندن دارد که منجر به جان باختن بیش از 50 نفر شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا