جهان

هشدار عفو بین‌الملل درباره جنایات جنگی در سودان

سازمان عفو بین‌المللی از تداوم جنایات جنگی در منطقه دارفور سودان خبر داد.

 

 

سازمان عفو بین‌المللی از تداوم جنایات جنگی در منطقه دارفور سودان خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از آسوشیتد‌پرس، سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد نیروهای امنیتی و نظامی سودان همچنان در منطقه دارفور، جنایات جنگی انجام می‌دهند.

بر اساس این گزارش عفو بین‌الملل با استناد به مدارک بدست آمده از سودان و تصاویر ماهواره‌ای، هشدار داد که سربازان و شبه‌نظامیان در منطقه دارفور از قدرت خود سوء استفاده می‌کنند.

این نهاد بین‌المللی افزود نظامیان سودانی اقداماتی مانند از بین بردن کامل روستا‌ها، کشتار بدون محاکمه و آزار جنسی و تجاوز را انجام می‌دهند.

از طرفی، شورای صلح و امنیت وابسته به اتحادیه آفریقا ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) در نشستی فوری و اضطراری ضمن لغو عضویت سودان از همه فعالیت‌های این اتحادیه، تا ۳۰ ژوئن(۹ تیرماه) به شورای نظامی سودان فرصت داده تا قدرت را به حکومت انتقالی به رهبری غیرنظامیان واگذار کند. 

این اتحادیه اعلام کرده که در غیر این صورت با همه افراد و نهادهایی که موجب به تعویق افتادن انتقال قدرت شوند، با اقدامات تنبیهی مقابله می‌کند.

گفتنی است از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون قاره آفریقا شاهد ۱۸ کودتای نظامی بوده و برخورد اتحادیه آفریقا در همه موارد تعلیق عضویت، تحریم و انزوای سیاسی بوده است. 

به گفته کارشناسان، این تصمیمات ابزارهای فشار مؤثری برای بازگرداندن این حکومت ها به نظام مبتنی بر قانون اساسی در دوره‌های حداقل ۲۰ ماهه بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا