جهان

تصویب ممنوعیت حجاب برای شاغلان دولتی کانادا

مجلس ایالت کبک کانادا قانون بحث‌برانگیز ممنوعیت حجاب و نمادهای اسلامی در مکان‌های اداری را برای کارمندان دولتی تصویب کرد.

 

 

مجلس ایالت کبک کانادا قانون بحث‌برانگیز ممنوعیت حجاب و نمادهای اسلامی در مکان‌های اداری را برای کارمندان دولتی تصویب کرد.

به گزارش شیعه ویوز این لایحه که موسوم به قانون ۲۱ شده با 73 رأی موافق در برابر 35 رأی مخالف به تصویب رسید.

این قانون کارمندان دولتی از جمله معلمان، قضات و افسران پلیس را که از این به بعد استخدام شوند شامل می‌شود، اما کارمندان فعلی دولت و مستخدمان کشوری را معاف می‌کند.

اگر کارمندان دولتی این قانون را رعایت نکنند، با اقدامات انضباطی مواجه خواهند شد.

بر اساس این لایحه، معلمانی که پس از تاریخ ۲۸ مارس استخدام شوند، مجاز به پوشیدن نمادهای مذهبی نخواهد بود؛ همچنین معلمانی که قبل از این تاریخ استخدام شده‌اند، اگر تمایل به ترفیع دارند، مجاز به پوشیدن نمادهای مذهبی نخواهند بود.

دولت‌‌های کبک در سال‌های اخیر برای دین زدایی جامعه تلاش کرده‌ و در این راستا کارمندان دولتی را از پوشش حجاب و نمادهای مذهبی منع کردند.

فعالان مسلمان کانادا تصویب این لایحه را محکوم کرده و اعلام کرده اند: براساس این قانون زنان مسلمان ناعادلانه مورد تبعیض قرار می‌گیرند و اسلام‌هراسی در کشور گسترش می‌یابد.

همچنین تعدادی از فعالان حقوق بشر و مسلمانان با برگزاری تظاهرات هایی مسالمت آمیز، مخالفت خود با این لایحه را اعلام نموده و آن را با آزادی حقوق شهروندی مغایر دانستند. 

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا،‌ پیشتر مخالفت خود را با این لایحه اعلام کرده و گفته بود: با این اقدام دولت کبک که به زنان دستور بدهد چه لباسی را باید بپوشند یا نپوشند مخالف است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا