جهان

درخواست سازمان دیده بان حقوق بشر جهت اعمال فشار علیه بحرین

دیده بان حقوق بشر خواستار اعمال فشار علیه  بحرین به خاطر نقض حقوق بشر و سرکوب آزادی بیان شد.

 

 

دیده بان حقوق بشر خواستار اعمال فشار علیه  بحرین به خاطر نقض حقوق بشر و سرکوب آزادی بیان شد.

سازمان دیده بان حقوق بشر، از خبرنگاران شرکت کننده در کنفرانس منامه خواست تا حکومت آل خلیفه را به خاطر نقض حقوق بشر و سرکوب آزادی بیان تحت فشار قرار دهند.

به گزارش شیعه ویوز، معاون مدیر بخش خاورمیانه دیده بان حقوق بشر گفت: در تناقضی مضحک بحرین برای میزبانی کارگاهی با عنوان «صلح برای شکوفایی» انتخاب شده است؛ کشوری که به صورت منظم با دستگیری، کنترل و شکنجه، به سرکوبِ مخالفان می پردازد.

دیده بان حقوق بشر در بیانیه خود از خبرنگاران خواست سؤال هایی از مقام های بحرینی در خصوص نقض حقوق بشر در این کشور بپرسند و افزود: از آنها بپرسید دلیل دستگیری فعالان حقوق بشری و مسالمت جو چیست و چرا حملات علیه آزادی بیان را تشدید و هرگونه انتقاد را خاموش می کنند و چرا شکنجه گران را مجازات نمی کنند؟ 

این بیانیه در حالی صادر شد که شب گذشته نیروهای اطلاعاتی بحرین 9 جوان شیعه به نام های «أحمد الشيخ»، «أحمد المؤمن»، «حميد سرحان»، «جعفر سرحان»، «علي حسن جمعة»، «أحمد الهدی»، «أحمد عبدالوهاب القيم»، «أحمد جعفر عيد»، و «أحمد محمد يوسف مرهون» با حمله به خانه هایشان بازداشت کرده و به مکان نامعلومی منتقل نمودند.

بحرین از سال ۲۰۱۱ تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی ناشی از سیاست های طایفه گرایانه آل خلیفه مواجه است.

ماموران اطلاعاتی بحرین به دنبال ناآرامی‌های این کشور تاکنون موجب شهادت ده ها بحرینی و مجروح شدن هزاران نفر دیگر شده اند.

حکومت این کشور همچنین طی سال های اخیر صدها بحرینی را با وارد کردن اتهامات واهی سلب تابعیت کرده است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها حکومت سنی مذهب آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان به خصوص شیغیان محکوم کرده و خواستار اصلاحات در این کشور شده‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا