جهان

اعتراف سازمان ملل به شکست در حمایت از غیرنظامیان میانمار

کارشناس مستقل سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار اعلام کرد: سازمان ملل در حمایت از غیرنظامیان میانمار شکست خورده است.

 

 

کارشناس مستقل سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار اعلام کرد: سازمان ملل در حمایت از غیرنظامیان میانمار شکست خورده است.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، یانگی لی، کارشناس مستقل سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار، در چهل و یکمین شورای حقوق بشر در ژنو گفت: سازمان ملل در حمایت از غیرنظامیان میانمار موفق نبوده است.

وی با اشاره به اینکه درگیری‌های مداوم بین ارتش میانمار و گروهی شبه نظامی که نام «ارتش نجات روهینگیا آراکان» را بر خود نهاده اند؛ موجب خسارت‌های بسیاری به غیرنظامیان شده است، دو طرف را به احترام نسبت به حقوق بشر و پیروی از قوانین بین‌المللی دعوت کرد.

یانگ لی همچنین افزود: بسیاری از رفتارهای دو طرف در تعارض با قوانین انسانی و در شمار جرائم جنگی و تجاوز به حقوق بشر به حساب می‌آید.

وی تأکید کرد: مسلمانان در میانمار در معرض تهدیدها و مشکلات بسیاری از سوی گروه‌های تندرو قرار دارند.

یانگ لی همچنین خواستار ارجاع پرونده حقوق بشر در میانمار به دیوان بین‌المللی کیفری و تاسیس دادگاه مستقل برای محاکمه مجرمان به جای ارجاع به دادگاه شد.

یادآور می‌شود، در پی سرکوب‌ها و اقدامات خشونت آمیز بودایی های افراطی، در سال ۲۰۱۷، بیش از ۷۳۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به بنگلادش گریختند.

بازرسان سازمان ملل گفته‌اند که اقدامات میانمار اعم از کشتار جمعی، تجاوز، آتش‌سوزی گسترده و اعدام با هدف نسل‌کشی صورت گرفته‌ است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا