جهان

شکنجه زندانیان سیاسی و بازداشت کودکان در بحرین

شماری از زندانیان سیاسی در یکی از زندان های بحرین شکنجه و سپس به سلول های انفرادی منتقل شدند.‏

 

 

شماری از زندانیان سیاسی در یکی از زندان های بحرین شکنجه و سپس به سلول های انفرادی منتقل شدند.‏

«ابتسام الصائغ» یکی از فعالان حقوق بشر در بحرین در صفحه اینستاگرام خود با اعلام این خبر نوشت: حسین السهلاوی، ‏محمد سرحان، سلمان إسماعیل، علی الغانمی وأیمن ابلیس به‌ شدت مورد ضرب و شتم و توهین  قرار گرفته و پس از آن به سلول انفرادی منتقل شدند.‏

وی از مسئولان بحرینی خواست با رعایت قوانین مرتبط با رفتار با زندانیان و بازداشت‌شدگان، ‏درباره این حادثه تحقیق و عوامل خاطی را بازخواست کنند.

از سوی دیگر مرکز حقوق بشر بحرین طی گزارشی اعلام کرد که در نیمه نخست سال جاری میلادی (۲۰۱۹) ۳۳۴ شهروند این کشور به توسط دادگاه های حکومتی سلب تابعیت شدند. 

همچنین در گزارش مرکز حقوق بشر بحرین آمده است: از ماه ژانویه تا ماه ژوئن سال جاری میلادی  ۲۶۱ بحرینی از جمله ۲۳ کودک به دست نیروهای امنیتی و اطلاعاتی دستگیر شدند.

این مرکز با تاکید بر اینکه موارد تهدید و انتقام گیری از معارضان بحرینی در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است، از جامعه جهانی خواست تا به حکومت این کشور برای توقف خشونت علیه منتقدان سیاسی و فعالان اجتماعی فشار بیاورند.

سازمان عفو بین الملل نیز در گزارشی اعلام کرد که سرکوب آزادی بیان در اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله بحرین همچنان به صورت گسترده ادامه دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا