جهان

تاجر سیک در هندوستان زمینش را برای ساخت مسجد اهدا کرد

یک تاجر سیک در شهر پورقاضی در منظرنگر واقع در ایالت اوترپرادش هندوستان، بخشی از زمین خود را به مسلمانان برای ساخت مسجد اهدا کرد.

یک تاجر سیک در شهر پورقاضی در منظرنگر واقع در ایالت اوترپرادش هندوستان، بخشی از زمین خود را به مسلمانان برای ساخت مسجد اهدا کرد.

سوخبیر سینگ بدی، که یک فروشنده پوشاک می باشد به مناسبت پانصد و پنجاهمین سالگرد بنیانگذار مکتب سیک ها، این زمین را جامعه اسلامی داد.

بدی با بیان اینکه هدفش ترویج پیام صلح و همزیستی متقابل می باشد گفت: من می خواهم این پیام را به دیگران برسانم که می توانیم در کنار همدیگر زندگی کنیم، به هم احترام  بگذاریم. به همین جهت تصمیم گرفتم یک زمین به مساحت 1 هزار فوت مربع را به مسلمان به اسم خدا، عشق و انسانیت اهدا کنم.

در راستای همبستگی میان ادیانی، برخی از مسلمانان شهر پورقاضی در جشن سالگرد سیک ها پیوسته و دوشادوش آنان ایستادند.

سندیپ ورما یک پزشک و شخصیت برجسته هندو در جامعه پورقاضی گفت: این یک حرکت بسیار خوب از سوی جامعه سیک ها است و من نیز شخصا قصد دارم مقداری پول برای تاسیس مسجد اهداء کنم و از دوستانم نیز درخواست دارم چنین کاری را انجام دهند.

گفتنی است شهر پورقاضی با جمعیت 28 هزار نفر پیروانی از ادیان مختلف دارد و تاکنون علی رغم آزادی کامل ادیان و مذاهب مختلف در اجرا نمودن مراسم خود، شاهد شورش های فرقه گرایانه در منطقه حساس مظفرنگر نبوده است.

این منطقه حتی در هنگام شورش های سرتاسری سال2013 در آرامش باقی ماند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا