جهان

نابودی بیش از 100 قبرستان اسلامی اویغورها

نابودی بیش ازچین در اقدامات اخیر که گروه های حقوق بشری آن را تشدید فعالیت کمونیستی برای تخریب فرهنگ اقلیت مسلمان نامیده اند ، بیش از 100 قبرستان اویغور را تخریب کرده است.

چین در اقدامات اخیر که گروه های حقوق بشری آن را تشدید فعالیت کمونیستی برای تخریب فرهنگ اقلیت مسلمان نامیده اند ، بیش از 100 قبرستان اویغور را تخریب کرده است.

به گزارش شیعه ویوز، صدها تصویر ماهواره ای که توسط سی ان ان تجزیه و تحلیل شده است نشان می دهد مکان های دفن و قبرستان های اسلامی در ایالت سین کیانگ غربی از بین رفته اند.

بر اساس این گزارش، برخی از آن ها به پارکینگ های اتومبیل و زمین های بازی تبدیل شده اند.

اکثر قبرستان ها ،مکان هایی هستند که نسل های پیشین و اجداد اویغورها در آن دفن شده اند و طی دو سال گذشته ویران شده اند.

چین منکر تخریب قبرستان ها نیست و حداقل یک اطلاعیه رسمی اعلام کرده است که یکی از محل های دفن «برای تأمین تقاضای برنامه ریزی شهری و ارتقاء ساخت و ساز» جابه جا شده است.

چینی ها مدعی هستند که به اقوام و اقلیت های مذهبی، آداب و رسوم آن ها و حق انتخاب گورستان احترام می گذارند. 

سوفی ریچاردسون، نماینده چین در دیده بان حقوق بشر در این باره به خبرنگاران گفت: به نظر می رسد که آزار و اذیت مقامات پکن علیه مسلمانان به زنده ها محدود نمی شود و آن ها به مرده ها هم رحم نمی کنند. تلاش برای توجیه تخریب املاک فرهنگی به بهانه دلایل مبارزه با تروریسم یا برنامه ریزی شهری هیچ کس را فریب نمی دهد؛ در عوض ، نیاز فوری به تحقیقات بین المللی مستقل در مورد نقض فاحش حقوق بشر در منطقه را تقویت می کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا