جهان

درخواست سازمان ملل برای کمک مالی به مسلمانان میانمار

سازمان ملل خواستار جمع آوری ۸۷۷ میلیون دلار برای کمک به مسلمانان میانمار در بنگلادش شد.

سازمان ملل خواستار جمع آوری ۸۷۷ میلیون دلار برای کمک به مسلمانان میانمار در بنگلادش شد.

 کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل و سازمان بین المللی مهاجرت، از کشورهای کمک کننده خواستند تا مبلغ 877 میلیون دلار آمریکا(۷۸۹ میلیون یورو) برای پاسخ به نیاز 855 هزار نفر از مسلمانان میانمار در بنگلادش فراهم کنند.

کمیساریای امور پناهندگان و سازمان مهاجرت در بیانیه مشترکی اعلام کردند: این مبلغ برای پاسخ به نیاز 855 هزار روهینگیایی و بیش 44 هزار بنگلادشی که میزبان مسلمانان فراری میانمار از خشونت در کشورشان هستند، اختصاص می یابد.

در این بیانیه آمده است: این مبلغ همچنین برای سرمایه گذاری فوری در برنامه های خدماتی و کمک های حیاتی همچون غذا، آب تمیز، پناهگاه، بهداشت و آموزش تخصیص داده خواهد شد.

براساس این بیانیه، تقویت حمایت از پناهندگان، ارایه کمک به نیازمندان، حمایت از جامعه خسارت دیده بنگلادش و تلاش برای رسیدن به راه حل های پایدار در میانمار از جمله اهداف برنامه های کمیساریای پناهندگان و سازمان مهاجرت است.

این بیانیه تاکید کرد: این برنامه های حیاتی برای تضمین سلامت و عزت و کرامت مسلمانان پناهنده میانماری در بنگلادش و کشورهای دیگر است.

به گزارش سازمان ملل متحد، امسال سومین سالی است که مسلمانان میانمار در تبعید به سرمی برند. این مسلمانان در سال 2017 میلادی به دلیل جنایت های نیروهای ارتش میانمار و بودایی های تندرو  از ایالت راخین به بنگلادش فرار کردند.

در این بیانیه آمده است که مسلمانان میانمار تمایل دارند به سرزمین شان بازگردند و در جستجوی امنیت، دستیابی به حقوق اجتماعی، خدمات و آموزش هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا