جهان

کاهش ابتلا به کرونا با روزه

موسسه پزشکی کارولینسکای سوئد: روزه خطر ابتلا به کرونا را کاهش می دهد. 

موسسه پزشکی کارولینسکای سوئد: روزه خطر ابتلا به کرونا را کاهش می دهد. 

«یوهان گیسکه» پروفسور متخصص بیماری های واگیردار در موسسه پزشکی کارولینسکای سوئد گفت: روزه با خشکی گلو، خطر ابتلا به ویروس کرونای جدید را کاهش می دهد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از بخش عربی رادیو سوئد، در حالی که پیش از این ادعا می شد که خشکی گلو و روزه گرفتن باعث می شود زمینه ابتلا به ویروس کرونای جدید فراهم شود، این پروفسور سوئدی با تکذیب این موضوع گفت: عکس چنین موضوعی صحیح است زیرا این رطوبت است که زمینه مناسب ابتلا به ویروس کرونا را فراهم می آورد.

وی با تاکید بر اینکه خطر انتقال این ویروس در هنگام روزه داری کاهش می یابد، افزود:افرادی که از بیماری های زمینه ای رنج می برند، اگر تا ساعت های طولانی بدون آب بمانند، در معرض چنین خطری قرار می گیرند.

وی درباره امکان افزایش خطر ابتلا به ویروس کرونا در صورت روزه گرفتن و ادعاهایی مبنی بر اینکه پرهیز از نوشیدن آب تا ۱۵ الی ۲۰ ساعت باعث خشکی گلو و دهان و فراهم شدن زمینه ابتلا به ویروس کرونا می شود، تاکید کرد که هیچ دلیل علمی مبنی بر صحت چنین ادعاهایی وجود ندارد.

یوهان گیسکه در ادامه گفت: تقریبا یقین دارم که عکس چنین ادعایی صحیح است، زیرا این رطوبت است که زمینه مناسب میزبانی از غشای مخاطی ویروس را فراهم می کند؛ بنابراین به اعتقاد من خطر انتقال عفونت هنگام روزه کاهش می یابد.

گیسکه که با رادیو سوئد گفتگو می کرد، با رد این فرضیه که نوشیدن مکرر آب در فاصله های زمانی نزدیک به هم مانع ابتلا به ویروس کرونا می شود، تاکید کرد: سیستم دفاعی بدن به وسیله روزه هیچ آسیبی نمی بیند، بنابراین خطر افزایش احتمال ابتلا به ویروس کرونا در هنگام روزه وجود ندارد.

گفتنی است یوهان گیسکه عضو گروه کووید -۱۹ در موسسه پزشکی کارولینسکای سوئد است که از ۸ کارشناس تشکیل شده و مأموریتشان پیگیری تحولات بیماری کرونا و فعال سازی دانسته های این موسسه برای اشتراک عمومی آن است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا