جهان

تدابیر امنیتی بسیاری از کشورها در پی حملات تروریستی اخیر

حملات مرگباری که تروریست های داعش روز جمعه در كشورهاى كويت تونس و فرانسه انجام دادند ، محکومیت و تصمیم برای برخورد با این گروه سنی تند رو را به همراه داشت.

 

حملات مرگباری که تروریست های داعش روز جمعه در كشورهاى كويت تونس و فرانسه انجام دادند ، محکومیت و تصمیم برای برخورد با این گروه سنی تند رو را به همراه داشت.

اقدامات اخیر گروه تروریستی داعش باعث شد کشور های کویت ، فرانسه ، تونس و بسیاری دیگر از اعضای جامعه بین‌الملل بسرعت تدابیر شدید امنیتی اتخاذ و سپری در برابر افراط و ترور ایجاد کنند.

پس از انفجار تروریستی در کویت، مقامات کویتی تدابیر امنیتی را در اطراف تأسیسات نفتی این کشور افزایش دادند.

عادل الحشاش، مدیر مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت کشور کویت نیز با اعلام اینکه چند فرد مظنون در ارتباط با حادثه روز جمعه بازداشت شدند، خبر داد: 

دستگاه امنیتی در حال بازجویی از آنان است. هیأت دولت کویت نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: تمام اقدام‌های لازم در راستای ریشه‌کن‌سازی خطر تروریسم انجام خواهد شد.

همچنین کویت اقدام به بستن دفتر شبکه وهابی وصال و تعلیق فعالیت‌های این شبکه در کشور کویت کرد. این شبکه چند روز پیش از انفجار انتحاری در این کشور اقدام به انتشار اظهارات تحریک آمیز علیه شیعیان کرده بود. پیشتر نیز در صفحه رسمی این شبکه در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی از سنى ها خواسته شده بود که علیه شیعیان اقدام کنند.

از طرفی در پی حملات تروریستی روز جمعه در شمال آفریقا، تونس زیر چتر امنیتی بزرگی قرار گرفت. حبیب الصید نخست‌وزیر تونس در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد: فعالیت 80 مسجد که در خارج از چارچوب قانونی بوده و محل ترویج افراط است طی یک هفته آتی بسته خواهند شد.

الصید همچنین از بازنگری در آیین نامه تشکل‌های اقتصادی و مالی خبر داد و گفت: منابع مالی تروریست‌ها از جانب برخی از این تشکل‌ها تأمین می‌شود. نخست‌وزیر تونس خاطرنشان کرد: بیشتر کشته شدگان حادثه تروریستی روز جمعه تونسی، بریتانیایی، آلمانی، بلژیکی، اوکراینی و فرانسوی هستند. وی افزود: مسئولان این کشور تصمیم به فراخواندن نیروهای امنیتی ذخیره برای تأمین امنیت اماکن حساس گرفته‌اند و واحدهای مسلح نیز در اطراف مناطق گردشگری مستقر خواهند شد.

اما حادثه تروریستی فرانسه نه تنها تدابیر امنیتی در این کشور را به دنبال داشت بلکه موجب شد کل قاره اروپا در وضعیت اضطرار قرار بگیرد.

 مانوئل والس نخست‌وزیر فرانسه که کشورش هنوز از خاطره حمله شارلی ابدو آزرده است، اعلام کرد: حمله تروریستی اخیر نشان داد تهدید افراط گرایان علیه فرانسه همچنان زیاد است. وی تأکید کرد: نباید نیروهای امنیتی مستقر در مناطق حساس را در برابر این چالش عظیم کاهش دهیم.

زئیو الکین، وزیر امور مهاجران رژیم صهیونیستی نیز با سو استفاده از این فرصت تروریستی از یهودیان فرانسه خواست این کشور را ترک و به کشور صهیونیستی اسرائیل مهاجرت کنند.

در لندن هم دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس نشست اضطراری کابینه این کشور موسوم به «کبری» را تشکیل داد. وی در این نشست پیشنهاد کرد که جلسه‌ای فوق‌العاده در سطح وزیران اروپایی تشکیل شود.

در آلمان در پی تشدید تبلیغات گروه‌های سلفی‌ در اینترنت برای جلب جوانان، وزارت کشور آلمان اعلام کرد طرحی گسترده برای مبارزه با این تبلیغات تدارک دیده است. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با جدا دانستن گروه های سلفی و وهابی از مسلمانان گفت: این حملات نشان می‌دهد همگی شامل عرب‌ها و اروپایی‌‌ها، مسلمانان و غیرمسلمانان، هدف قرار گرفته ایم.

شایان ذکر است با توجه به تحرکات تروریستی گروهک سلفی-وهابی داعش در کشور های مختلف به نظر می رسد که افکار عمومی جهان در صدد مقابله با این گروه و گروه هایی که افکاری مشابه این گروه سنی تند رو دارند ، بر آمده است.

به نظر می رسد که این واکنش ها به میزان قابل توجهی به شناخت بیشتر از اسلام حقیقی که همان مذهب حقه شیعه بوده و بر پایه آزادی و همزیستی مسالمت آمیز استوار است ، کمک خواهد کرد.

{mp4remote}https://shiawaves.com/persian/images/videos/gozaresh/2015-06-29/01.mp4{/mp4remote}

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا