جهان

سازمان ديده بان حقوق شيعيان : تروریسم ناشی از خصومت تکفیریها با انسانیت و جوامع شیعی است

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان  شیعه رایتس واچ طی بیانیه ای، حوادث تروریستی اخیر علیه شیعان عراق را محکوم نموده، و این اقدامات را ناشی از خصومت تکفیری ها با انسانیت و جوامع شیعی توصیف کرد.

 

 

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان شیعه رایتس واچ طی بیانیه ای، حوادث تروریستی اخیر علیه شیعان عراق را محکوم نموده، و این اقدامات را ناشی از خصومت تکفیری ها با انسانیت و جوامع شیعی توصیف کرد.

دراین بیانیه که نسخه ای از آن برای شیعه ویوز ارسال شده، آمده است: «حملات وحشیانه، بیانگر خوی درنده افکار تکفیری است که شیعیان را مورد هدف قرار داده و این اقدامات تروریستی خصومت تکفیری ها را با انسانیت و بویژه جوامع شیعی به تصویر می کشد.»

این بیانیه افزود، گروه های تروریستی شهرهای «السماوه» و «بغداد» را مورد حملات وحشیانه گسترده و خونین قرار داد و تعداد زیادی از مردم بی گناه در آنها به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.

این سازمان افزود: این حملات تروریستی، نمایانگر کوتاهی برخی مؤسسه های دولتی عراق در حمایت از شیعیان مظلوم این کشور بوده و ما از جامعه بین المللی می خواهیم، به نسل کشی علیه شیعیان عراق واکنش مناسبی نشان دهد.

شیعه رایتس واچ، در پایان بیانیه خود با خانواده های قربانیان اعلام همبستگی نموده و شفای عاجل مصدومین حوادث تروریستی را از خداوند متعال خواستار شد.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا